Hulp nodig!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DeniseES

Re: Hulp nodig!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 15:38

Heeyheey,

We zijn nou een tijdje verder, en het gaat super! Hij loopt nu aan de longe goed; stap, draf en galop. Naar buiten gaat goed, als er iemand naast loopt, dan gaat hij wel mee.

Nu ben ik erop geweest (nog wel aan de longe) om m aan iemand op zn rug te laten wennen die de 'teugels in handen heeft' en m aandrijft. Soms wil hij nog wel eens protesteren, maar van bovenop het paard heb je toch meer te vertellen dan ernaast. We zijn ook naar buiten geweest met mij erop, maar dan gaat hij ineens in zn achteruit. 3 stappen terug, 2 vooruit weet je wel... En soms n heel eind vooruit (ook nog aan de longe). Dus daar moet nog aan gewerkt worden.

Even voor de duidelijkheid, op de longeerlijn staat geen druk, die zit alleen vast zodat hij op een gegeven moment niet verder naar achteren kan, of aan de longe niet ineens een spurt kan nemen naar de uitgang.

Vera_Quintin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:58

Ik zal ook als ik jou was heel veel leuke dingetjes met hem doen.. een beetje een band met hem opbouwen Knipoog Uitgebreid poetsen, die pony een massage geven op de plekjes die die lekker vind, lekker laten grazen enz. Succes Pling Knipoog !!

Vera_Quintin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:00

Fijn dat het goed gaat Haha! {ik ben zo dom dat ik de laatst geplaatse berichtjes nooit lees Koe }

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 10:45

Ik ben er vandaag weer op geweest Haha! stappen en draven aan de longe gaat super, ben ik ook nog even van de longe af geweest, daar had hij wat meer moeite mee, vooral omdat ik hem vertel waar hij heen moet lopen, dat vindie niet zo heel leuk, maar het gaat echt super. Volgende keer kijken hoe de galop gaat, maar als dat niet gaat aan de longeerlijn, dan moet ik nog even geduld hebben tot het goed gaat met los rijden in de wei.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 16:09

Hij loopt nu fantastisch Haha! Er mag een slotje op!

Charelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:24

Die professionele hulp heeft blijkbaar geen zin als ze bij die stal blij waren dat ze hem kwijt waren, want die konden er dus ook niets mee.. Vork
Verder denk ik dat er maar 1 oplossing is en dat is HEEL veel geduld.. kijk ook eens op http://www.2moons.nl en lees haar verhaal Lachen
Misschien kun je haar om hulp vragen?

Succes!

Edit: Lees nu pas wat je zelf schreef sorry Bloos
Maar mijn link moet je absoluut bekijken!

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 16:45

@ Leytje, ik heb naar de site gekeken en het spreekt mij erg aan! Ik probeer zelf ook ongeveer op deze manier met het paard te werken, en tot nu toe (zoals je gelezen hebt) gaat het echt super. Hij longeert zonder problemen, er kan op gereden worden, er zijn alleen nog een paar kleine dingetjes waar we mee aan het werk zijn, maar de basis is er in ieder geval Haha! Ik heb wel je link opgeslagen Knipoog voor het geval we nog eens ergens op stuiten wat niet lukt. Bedankt!

Charelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:54

Graag gedaan Knipoog
Heb net maar even alle posts gelezen, fijn dat jullie op de goede weg zijn! Succes saampjes Lachen

Edit; neem aan dat Bram in je profiel het paard is waar het om gaat Knipoog Erg leuk paardje! je kijkt erg vrolijk op de 1e foto dus het zal wel goed gegaan zijn Tong uitsteken