daniella74 schreef:Die dikke noorse en oostenrijkse hommels kunnen idd vaak goed springen, hafje haalt ook met gemak ruim een meter. Ik haalde niet uit je verhaal dat je ook springt vandaar de suggestie.
Je weet alleen of je ergens klaar voor bent om eens een poging te wagen in de les en te zien hoe dat uitpakt. Ik begin met hafje altijd met proberen of ze het gevraagde begrijpt en of ze de reactie geeft die ik wil. Doet ze dat dan ben ik op dat moment tevreden en werk ik het in de volgende les nog weer iets meer uit, en de volgende les nog weer wat meer tot het echt goed is. Als je bijv travers gaat proberen wil je eerst dat die ah licht naar binnen wordt gebracht voor 1 a 3 passen zonder dat er echt gekke dingen gebeuren zoals kantelen of verbuigen, lukt dat niet dan weet je dat je even moet wachten en werk je verder in de basis.
Volg hierin gewoon je gevoel, ontwikkel MET BELEID dat gevoel verder door trail and error en gebruik je gezonde verstand. Het kan altijd beter ongeacht je niveau en als de basis goed is en blijft kan er echt niets mis gaan van een beetje experimenteren in de les. Het komt allemaal niet uit de hemel vallen dus je zult eens iets moeten proberen. Je bent tenslotte ook gaan draven terwijl je eigenlijk niet echt goed wist hoe je moest lichtrijden als beginnertje:D .
Oke vandaar 
Dit is precies wat ik bedoel.
Natuurlijk werk ik ook aan de basis. maar ik wil ook wel eens wat nieuws proberen.
Dit doen we dus niet in de les, helaas, dus ben ik er thuis maar mee begonnen..
Ik ga iig wachten totdat ik in een andere les ofso zit voorda tik er verder mee ga.
Het maakt het alleen nogal moeilijk dat ze het allemaal gewoon doet. Als het nou niet goed ging, dan weet je iig dat ze er nog niet klaar voor is. snap je 
Maar wat ik alleen zo raar vind is dat mijn instructrice gewoon zegt dat we dat (nog) niet kunnen, zonder dat ze ooit heeft gezien dat we het deden zegmaar.. dat kan ze dan toch niet zien??