Hoe op te lossen, zit extreem naar voren TIPS GEVRAAGD

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSiep

Re: Hoe op te lossen, zit extreem naar voren TIPS GEVRAAGD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:20

Ligt het niet aan het zadel?
Als je zadel te breed is voor je paard licht het zadel 'voor over' en ga jij ook voorover zitten.
Het punt in het zadel waar jij zit, moet het laagste punt zijn Knipoog.

En verder is het een goed idee om eens zitles te nemen op een braaf paard zonder beugels!
Kun je echt veel van leren ( niet op jou persoonlijk hoor Knipoog )

Veel succes!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:25

jeetje urielle. Het lijkt net of ik mezelf zie ziiten. Ik zit dus ook zo naar voren. Dit komt bij mij ook mede een gekanteld bekken. De ene kant staat recht de linker is gekanteld. Dacht dat mijn voorover vallen altijd te maken had met mijn rug en schouders, maar ik weet nu waar ik mijn fysio even weer naar moet laten kijken. Hij heeft het eerder geprobeerd recht te kraken maar dit was tot 2 keer toe niet gelukt. Zelf een beetje gespannen maar sinsdien heb ik wel altijd last van mijn heup/ bekken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 07:10

heb je al eens zonder zadel gereden?(stappen ).

Zonder zadel neem je al snel een natuurlijke houding aan terwijl een zadel je houding behoorlijk kan beinvloeden

Zonder zadel in draf is ook erg goed voor je buikspieren

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 08:50

Ja ik heb dat probleem ook, ga te vlug naar voren zitten.
Wat er wel eens tegen mij is gezegd (in de galop) dat ik moest denken alsof ik tegen een berg aan gallopeerde. Dan ging ik automatisch meer naar achter zitten.

Maar bij ons komt buitenseizoen eraan, dan let ik vaak niet meer zo op mijn houding :S in de winter wordt er dan pas weer op gehamerd. Denk dat ik zelf goed op moet letten, want buiten is het juist belangrijk om stevig te zitten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:22

Wendel schreef:
jeetje urielle. Het lijkt net of ik mezelf zie ziiten. Ik zit dus ook zo naar voren. Dit komt bij mij ook mede een gekanteld bekken. De ene kant staat recht de linker is gekanteld. Dacht dat mijn voorover vallen altijd te maken had met mijn rug en schouders, maar ik weet nu waar ik mijn fysio even weer naar moet laten kijken. Hij heeft het eerder geprobeerd recht te kraken maar dit was tot 2 keer toe niet gelukt. Zelf een beetje gespannen maar sinsdien heb ik wel altijd last van mijn heup/ bekken.

Ja, dat bekken, dat heeft zoveel invloed, daar kom ik nu pas achter eigenlijk!
Bij mij staat de rechterkant extreem naar achteren maar helaas kan het nog niet gekraakt worden omdat mijn bekken nog heel week en instabiel is van mijn zwangerschap - en ook ontstoken momenteel trouwens.

Ik dacht bij mij eerst dat het kwam door de veranderde balans van de zwangerschap en ik heb me echt uit de naad getraind op mijn zit, maar het naar achteren kantelen van mijn bekken was gewoon fysiek onmogelijk! Het voelde gewoon aan als een hele stijve stugge rug vond ik. Ik heb een paar maanden bij de osteopaat gelopen en ben nu sinds een maand ongeveer bij de fysio bezig. Nu een paar maanden bijna niet rijden, veel oefeningen doen, en ik hoop echt dat het dan in orde komt.

manon2203

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 10:26

xSiep schreef:
Ligt het niet aan het zadel?
Als je zadel te breed is voor je paard licht het zadel 'voor over' en ga jij ook voorover zitten.
Het punt in het zadel waar jij zit, moet het laagste punt zijn Knipoog.

En verder is het een goed idee om eens zitles te nemen op een braaf paard zonder beugels!
Kun je echt veel van leren ( niet op jou persoonlijk hoor Knipoog )

Veel succes!

Als het goed is niet het zadel is nu 1,5 maand oud en op maat gemaakt dus neem aan dat dat goed is...

Zitles ben ik ook van plan, en dat vind ik ook daar kun je heel veel van leren!!

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:14

manon2203 schreef:
tussen mijn armen en mijn rug? op mijn schouderbladen bedoel je onder mijn shirt ofzo?

want inderdaad nikita als hij de zweep kan zien durf ik dat niet aan, hij is echt als de dood voor zwepen en dan is het helemaal gebeurd ben ik bang.

okejj dan is dat niet de echte oplossing ( ik wis niet precies hoe ik het uit moes leggen,,)

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:21

Ik weet niet hoe oud of groot je bent, maar mischien kan het ook gewoon aan je spieren liggen. Want als je aant groeien bent, mischien heb je oook een groeispurt gehad?, maar als je aan t groeien bent kunnen je botten je spieren voorbij zijn gegaan (botten groeien sneller dan spieren). Heb je ook buiten het rijden een slechte houding? Ik heb dat wel, en zit nu op fysio, mensendiek. Misschien kan het helpen.

deb_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:15

als k dressuur rij gaat het goed maar wanneer ik ga springen ga ik altij veel te vroeg naar voor zitte zeker 2 galoppasse voor de hindernis zelf, dit is dan ook heel gevaarlijk voor als hij zou weigere dan vlieg ik op de hindernis ik weet dus zelf wat ik fout doe ik probeer er op te lette maar het lukt ni
dus vraag ik om tips
stuur me dan een bericht

jacomijn1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:26

Wanneer je nu probeert om de rand van de cap, wanneer je die op hebt, gelijk probeert te houden met de horizon, dan hou je vanzelf je hoofd meer rechtop en daardoor wordt je houding ook wat rechter.

manon2203

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 15:35

KhivkJe: Ik ben 25 en denk ik wel aardig uitgegroeid Haha!

Verder allemaal heel erg bedankt voor jullie tips, ben er nu heel bewust mee bezig, en heb het toch maar geprobeerd met een stuk bezemsteel achter mijn rug, en het helpt!!

En een stalgenoot gevraagd als ze ook op stal is gewoon naar mij te roepen dat ik rechtop moet zitten als ze het ziet helpt ook!

Verder het omhoog kijken werkt ook, weet nu precies hoeveel balken de binnenbak telt hihi