K had dit probleem ook vroeger met mijn pony. Toen werd er gezegd dat ik met een volte erop af moest rijden, hem er naar laten kijken, maar net paar meter voor de sprong weer de volte op moest rijden. En op een gegeven moment weet ie niet eens meer dat dr een sprong is waar hij over heen kan racen, en dan moet je hem er over laten. Soms was die van mij er zo niet van bewust dat ie weigerde.
Of als je pony de hoogte makkelijk aan kan in draf er naar toe en korte maar wel sterke ophoudingen maken en als hij tog in galop gaat of iets dergelijks laten stil staan en een pasje achterwaarts laten gaan.
Soms kunnen die snelle jagers ook niet zo goed tegen in-uitjes, omdat ze dan niet echt kunnen doorkarren. Miss kun je dat ook proberen?
Toen ik dr nog niet zoveel van kon met me pony ging de leraar gewooon voor de sprong staan en met de armen zwaaien zodat hij er niet over heen kan, en als ik dan nog maar een paar passsen moest maken, liep hij weg. Maar het enige nadeel is, je pony heeft het na ×maal proberen door, en kart gewoon over de hindernis heen, met of zonder mannetje er voor

Mja probeer maar, kweet niet of je met martengaal rijdt? Maar dat zou ik iig altijd doen met springen. En kijk uit met scherpere bitten, als je veel gaat springen kan de pony het scherpere bit normaal gaan vinden en dan luistert hij minder naar je met dressuur met het normale bit.
Voor de rest weet ik niet echt veel. Je kunt wel nog veel tempo-wisselingen maken, probeer vooral met je zit hem duidelijk te maken dat hij rustiger moet gaan, en dat er anders consequenties zijn, zoals een wat hardere hand.
succes nog dr mee.
oje, dadelijk staat de hele blz. al vol met wat ik zeg.