doorzitten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zoetiej

Re: doorzitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 09:30

Ik heb er ook last van. Vooral als je wat sneller gaat. Ik ga dus ook vaak te langzaam als ik doorzit in draf en dan val ik terug in de stap.

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:09

Een keertje zonder zadel of zonder beugels.
En misschien een keertje vasthouden aan je zadel, uiteraard aan de longe. Knipoog (Zo heb ik het ongeveer geleerd. Bloos)

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:02

Zonder beugels en proberen te ontspannen Knipoog

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:41

het belangrijkste is dat je je hakken goed nar beneden blijft drukken, al trek je die omhoog ga je stuiteren.
als je goed je hakken naar beneden hebt moet je je heupen iets kantelen.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 06:20

Ik steun nu heel veel op de bal van mijn voet als ik moet gaan doorzitten maar moet zeggen het lijkt altijd bij iedereen makkelijker dan wat het is Knipoog.
Ik ga van de week even proberen zonder beugels

virenpucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:35

Jaa dat heb ik ook! Ik rij dan op een manege op allemaal verschillende pony's en paarden
Maar op sommige kan ik echt niet doorzitten? En op andere pony's of paarden gaat het juist heel erg goed! Tong uitsteken

_Maverick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:59

het is idd goed om zonder beugels te gaan rijden, blijf goed achterover zitten, goed achter op je kont zitten en jezelf heel zwaar maken, door je voeten lang te maken en naar beneden te drukken. Drijg je toch even uit balans te raken, pak het zadel dan even vast, maar vind de balans niet terug door aan de teugels te trekken. En eigenlijk gaat dit precies zo als je mét beugels rijdt, druk je hakken goed uit en blijf goed achterover zitten! en blijf oefenen! niet opgeven! Heel veel succes...... Lachen

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 13:36

Dank je allemaal:)
Ik hoop dat ik opdenduur verbetering zie

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:07

Hoe ontspannender je paard is, des te beter kan je doorzitten.
Ik reed vroeger een dressuurpaard, die ik de eerste 30 minuten niet uit kon zitten, ging ik de les in, dan was het na een kwartiertje werken alsof ik in een sofa zat... Alleen dat kostte me dus altijd wel even.

Nu heb ik westernles en is het weer een hele tijd geleden dat ik gereden heb. Het doorzitten is echter verplicht voor wedstrijden ed en met sommige hulpen geven (ik denk aan wijken) is doorzitten gewoon makkelijker... Alleen stuiter ik nu weer vrolijk alle kanten op. Ik zet mijn onderkant volledig op slot en ga bovenin knikkebollen en probeer TE goed mee te zitten...

Afijns, ik krijg nu volgende week idd een zitles en ga dat net zo lang volhouden tot ik op dat zadel geplakt lijk Haha!

Tis niet makkelijk.