Overgang galop-stap, hoe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Overgang galop-stap, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:13

Dat is niet jammer, dat is logisch
Wat zep hierboven beschrijft is ook geen B training... Tenminste niet als je het zover hebt dat het goed gaat voor een overgang naar de stap Lachen

als je je paard graag naar de knoppen wilt moet je dit soort dingen gaan proberen als je paard er nog niet klaar voor is.. Ja

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:27

runningkawa schreef:
Dat is niet jammer, dat is logisch
Wat zep hierboven beschrijft is ook geen B training... Tenminste niet als je het zover hebt dat het goed gaat voor een overgang naar de stap Lachen

als je je paard graag naar de knoppen wilt moet je dit soort dingen gaan proberen als je paard er nog niet klaar voor is.. Ja

Ik vind het wel degelijk jammer dat je aan de hand van klassering van wedstrijden bepaald of een paard ergens wel of niet klaar voor is!
Ik denk dat je de combinatie moet kennen om dat te kunnen bepalen. Wat weet je immers van de geschiedenis van de combinatie. Wellicht zijn ze in trainingen wel verder dan in de wedstrijden. Ik neem als voorbeeld altijd maar mezelf. Pony nog niet geklasseerd, ruiter nog niet geklasseerd... dus ik ben er nog niet aan toe om bijvoorbeeld een overgang galop/stap te rijden.. kort door de bocht!

Maar goed, zal er verder niet veel over zeggen. Wellicht krijgt de ts nog antwoorden op haar vraag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:31

Als ze er klaar voor was, had ze zelf de antwoorden wel gehad van de instructrice Pling

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:35

runningkawa schreef:
Als ze er klaar voor was, had ze zelf de antwoorden wel gehad van de instructrice Pling

En dus mag ze hier niet vragen hoe andere het doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:36

Ze geeft nergens aan dat haar instructrice uitleg heeft gegeven maar dat ze wat meer wil weten

En uitleg staat er
Als je er aan toe bent heb je daaraan genoeg.
Maar dan wil ze nog meer weten, wat dan?

En 99 van de 100 die hier vragen willen het zelf ook gaan doen
en nogmaals, je paard op de voorhand laten donderen hierbij kan betekenen dat hij blijven schade overhoud zoals bijv een peesblessure...
Vandaar de waarschuwing..maar goed, wat mensen er dan mee doen...niet mijn paard Lachen

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 22:00

Bedankt Tax dat je het voor me opneemt Knipoog
Maar ik begrijp ook waarom sommige op zo'n manier reageren.
Daar geeft Runningkawa in haar laatste bericht antwoord op.
Ook omdat die van mij veel beenproblemen heeft (o.a. artrose, HKO, enz.) weet ik als geen ander dat je voorzichtig moet zijn met wat je doet qua rijden.
Bij mijn merrie is het in eerste instantie het allerbelangrijkste dat ze rechtgericht is. En ja dit geld ook bij elk ander paard, maar ik kan het me niet veroorloven dat ze bijv. in galop haar kont naar binnen gooit ookal is het maar een cm.
Dus ik weet als geen ander dat je niet zo maar een oefening (of hoe ik het vaak noem een "kunstje") laten doen als de combinatie nog niet zo ver is, maar dit topic was meer uit nieuwschierigheid gemaakt.

Maar misschien had ik bij het openen van het topic erbij moeten zetten dat ik dit vroeg, alleen maar omdat ik er benieuwd naar was en niet doordat het bijv. niet zou lukken of iets dergelijks.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 08:49

runningkawa schreef:
Bijna m1
Dus nog L2
Vind je niet dat je een paar klasses te ver vooruit loopt?

Het kan te vroeg zijn licht aan het niveau van je paard, het is altijd goed vooruit te lopen met oefeningen want als je het op het laatst nog moet doen,vlak voor de overgang naar een hoger niveau dan ben je te laat, hoe vroegeer je der bij bent hoe makkelijker het is voor jou en je paard.Als je aardig kan verzamelen, en de achterhand goed kan rijden kan je rustig beginnen met de moeilijkere overgangen.

Dit is mijn mening, en zo is het mij aan geleerd, ik kan het natuurlijk ook fout hebben maar het heeft bij mij heel erg goed geholpen.

××

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 08:53

Vlak voor de overgang niet, dat is idd te laat

Maar zware oefeningen als je daar nog helemaal niet aan toe bent kan alleen maar verkeerd gaan, met alle gevolgen van dien.
Want ik ken maar weinig L ruiters die hun paard zo fijn kunnen sluiten in de galop, dat ze makkelijk die overgang kunnen maken
En logisch...hoeft ook nog niet Lachen
Alles op zijn tijd
Maar heb tegenwoordig het idee (niet over ts hoor, maar algemeen) dat mensen een paar weken geoefend hebben en dan denken dat ze wel Z oefeningen moeten kennen
tijd en geduld bestaat niet meer