Met slof?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Andrea_Ringo

Re: Met slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:21

martingaal?

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:23

Longeren met een elastiek.
Zo leren wij jonge paarden ook af te buigen.
Het doet wonderen, als je paard trekt geef het mee met de nodige druk.
En als hij zich ontspant, is het elastiek ook weer los.
Als je dat een paar keer doet dan snapt hij ook het aanspannen en ontspannen effect.
Succes ermee Haha!

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 16:24

Daar leer ik hem nog niet op de achterhand lopen. Op dit moment heb ik hem dan even liever op zijn achterhand dan aan de teugel. Ik kan het wel eens proberen, maar ik denk dat ik hem daardoor nog slechter op de achterhand ga krijgen.

De elastiek is weer zoiets, maar deze zit losser he? Ik kan dit wel eens een keer proberen. Ik ga eerst nog een paar maanden op de achterhand oefenen, daarna ga ik die elastiek eens proberen. Bedankt!! Haha!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:24

Ik vind elastieken echt ondingen Bloos

Longeren met een bijzet is wél erg goed zolang je maar met de longeerzweep de achterkant blijft activeren Ja Dan kan het super goed werken als je ze maar niet op eigen houtje door laat sloffen maar lekker aan het werk zet.

Den bij dit paard toch echt dat ie eerst een stukje gehoorzamer moet worden.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 17:28

Hij is echt superbraaf hoor. Maar hij heeft lang stilgestaan, er werd elke week 1x een uurtje mee gement. Meer niet. Hij is heel braaf, buiging en stelling oefenen we op in de les. Maar het is dus even de achterhand die er ondermoet denk ik Knipoog

En nogmaals: Ik ben niet in het bezit van bijzet, en ken ook niemand waar ik hem te leen kan nemen.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:30

Ik heb zelf ook friezen en die heb ik ook zelf in gereden. In het begin met bijzet teugels en daarna met slof nu rijd ik ze nog steeds met slof, Voor een fries vind ik dat nog het beste werken.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 17:32

Nouja, ik wil niet heel me leven met slof werken Tong uitsteken Maar hij heeft het nooit geleerd. In stap doet hij het wel, uit ontspanning. Ik zal eerst z'n achterhand maar wat activeren en daarna eraan werken, ik denk dat dit de beste oplossing is Knipoog

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:46

Misschien werken aan de dubbele lijnen een idee?makkelijker voor het paard om het zonder ruiter te leren nageven,en zijn rug goed te gebruiken,succes ermee!!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:23

Ik rij ook niet voor altijd met slof ik heb de slof nu pas weer aan gezet ivm de zwanger schap. Daarvoor had ik ze 3 maandaen pas aan de slof, Nu is het puur om de draad weer op te pakken.