m'n pony wil niet alleen de het erf af.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

X_XnicoleX_X

Re: m'n pony wil niet alleen de het erf af.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 17:43

Fortuna_love schreef:
Ja , mijn pony heefd iets anders,
Als ik terug ga keren van de buitenrit, loopt tie keihard naar huis !! Knipoog Duivel

ja dat doet ie van mij ook idd Knipoog

X_XnicoleX_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 17:46

ja, want als ik m'n zweepje d'r bij houd gaat ie alleen maar nog harder naar achteren toe lopen. Als iemand anders ernaast loopt gaat ie ook niet, alleen als ik er zelf naast loop Clown

Dus dat kan ik ook niet doen,,

die met dat praten enzo en stukje bij beetje is idd wel een goede!!! kzal het van de week is proberen!!!

Bedankt allemaal Bloos

liindatJee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:05

mijn paard deed dit ook.
ik had hemm gewassen en ging hem droog stappen aan halstertouw.
ik op de fiets hij er naast Tong uitsteken maar dat deed hij goed zonder pogingen tot omdraaien liep hij door dag daar na ging ik rijden zou eigenlijk in de bak rijden maar vriendin van me vroeg of ik bij haar kwam rijden dat zijn de buuren ik ben er heen gereden het was 100m verder hij wou omdraaien maar door te braaten en goed voorwaarts te houden is hij niet om gedraaid ik ga zaterdag een stukje verder proberen .
hoop dat je hier iets aan heb

Guest002

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 15:10

momo_lover schreef:
ik heb dat probleem ook gehad met mijn verzorgpony. Ik heb ben der naast gaan lopen want dan ging ze wel. In het begin kon ik pas op gaan zitten als we bijna weer thuis waren maar telkens elk ritje kon het weer wat eerder. En na ong een half jaar kon ik lekker zo het erf afrijden. gewoon doorzetten en probeer een gevecht met je pony uit de weg te gaan.

dat doet het paard van een vriendin van mij ook, die is ook zo bezig. Maar zij is ook nog eens heel bang, dus durft zelf ook niet op te stappen enzo, en daar gaat het paard ook weer moeilijk door doen,,

Pretty2green

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:57

Mijn verzorgpony wil wel van het erf af, begint juist meteen te lopen haha. Maar dan na een tijdje stopt ie ineens en wil hij terug en dan begint ie te klieren, steigeren, omdraaien etc. Soms ook al gelijk bij de 1e bocht. Ik probeer nu met behulp van mn stem te werken dus schreeuwen als ie t fout doet en echt lief goed zo braaf als ie t goed doet. Ik zag wel licht effect al, maar gister werkte het totaal niet. Beetje jammer dat er allemaal bomen en sloten zijn, want ik vind het dan echt eng als hij zo hysterisch gaat doen en bijna achteruit een sloot in loopt. Dus ben toen afgestapt en aan de hand stukje gelopen tot ie weer rustig was en toen er weer op. Maar moet je nou wel blijven doorzetten ook als t gevaarlijk wordt voor jullie allebei? Want ik heb nu bij 1 paadje met hem al te vaak toegegeven, ik krijg hem daar gewoon niet langs als ik er op zit. Alleen als er een andere pony mee loopt.

flubjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:08

momo_lover schreef:
ik heb dat probleem ook gehad met mijn verzorgpony. Ik heb ben der naast gaan lopen want dan ging ze wel. In het begin kon ik pas op gaan zitten als we bijna weer thuis waren maar telkens elk ritje kon het weer wat eerder. En na ong een half jaar kon ik lekker zo het erf afrijden. gewoon doorzetten en probeer een gevecht met je pony uit de weg te gaan.

Dit probleem heb ik nu.. en al echt 4 maanden ofzo.. eerst kon ze wel zo het erf af en nu niet meer..
Ben al 4 maanden bezig een oplossing te vinden ; zweep, sporen , stem (daar werd ze het meeste op gereden),geduld ,niks doen, net zo lang wachten tot ze het zat word (want ze wil altijd omkeren en terug en de richting van stal weg loopt ze totaal niet.)Niks helpt. Boos!
Ik ga altijd de heenweg lopen en als we omkeren naar huis erop. Anders heeft het echt geen nut.
Ik heb ook een tijd met andere buiten gereden en daarna weer geprobeerd maar ze blijft het doen..
Alleen met andere paarden of mensen ernaast loopt ze.
Ik word hier echt een beetje moedeloos van mja..
Ik blijf wel volhouden misschien dat ze ooit inziet dat het geen zin heeft..

liindatJee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 07:54

ja maar kun je hem niet aan de hand me nemen .?
de mijnen kan ik nu alles buiten ,,
gewoon veel naar de buren gaan en zo ..
en steeds iets verder.
nou gaat het goed kan nu buiten galoperen zonder da hij er van door gaat.. Vork Vork

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:27

Mijn paard vind het ook moeilijk alleen. Hij is verkeersmak, maar was altijd in de gelegenheid om andere paarden te zien. Nu, nieuwe eigenaar en nieuwe stal heeft hij die mogelijkheid niet altijd meer. Dat zorgde in het begin voor veel paniekaanvallen; op stal, in de bak, op de spuitplaats enz. Hij gaat alleen het erf af met een ander paard erbij, of als ik zelf ernaast loop. Ik sla alleen als hij achteruit probeert te krabbelen, als hij gewoon stilstaat drijf ik. En veel belonen, bij elke pas. Toch blijft het moeilijk. We gaan na het rijden vaak uitstappen over de weg (als ik tijd heb om er 20 minuten over te doen om het erf af te komen :p ). We blijven het langzaam proberen, steeds een klein stapje verder.
Soms gaan we met anderen naar buiten en dan probeer ik hem zoveel mogelijk voorop te laten lopen. Dat helpt ook, wordt hij zelfstandiger en zelfverzekerder van.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:21

mijn paard wilde ook niet alleen het erf af en was dus ook altijd afhankelijk van iemand anders maar toen was ik het zo zat was toen heb ik een paar sporen gekocht en een zweep gepakt en ben er toen op gaan zitten en heb dur letterlijk en figuurlijk van het erf af geschopt en geslagen en het werkte ik heb het 2 dagen achter elkaar moetten doen en nu kan ik naar buiten zonder problemen het klinkt hard en had zelfs medelijden met me paard dat ii dat moest doen maar ze loopt nu echt super buiten

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:26

gewoon veel geduld hebben en tegen hem praten, als dat niet werkt even afstappen en hem aan de hand meenemen

__Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 18:09

en lukt het ook niet als je er even afstapt en haar het erf af neemt aan de hand.
zelf had mijn paard dat ook en een tikje met me zweep hielp al erg, en de benen eraan houden

DancylOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:27

M_nimco_ schreef:
mischien als je ernaast gaat staan en dan met bijvoorbeeld iets lekkers haar van het erf lokt?? Knipoog

Dat heb ik ook ooit gedaan toen wou ze nooit het land uit nou ik iedere keer met bak biks en zo ..en ze werd steeds verwender op het laatst dacht ik ja dag ! \
Dancy zo als altijd achter uit lopen nou ze was zo ver gegaan dat ze met er kont tegen het hek aan kwam en toen schrok ze wel ff!
en nou loopt ze altijd mee ! Haha!
En als ze het soms nog probeerd geef ik een zwiep met het halstertouw op de kont!
en dan loopt ze weer braaf mee hoor ! Schijnheilig

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 23:11

Wat de andere zeggen, eerst vertrouwen winnen door naast het paard te gaan lopen, elke stap is al heel wat en beloon hem dan. Moedig hem aan. Aanmoedigen werkt veel beter dan straffen. Lachen Veel succces!