beter aan t been maar hoe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iccc

Re: beter aan t been maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:13

ik denk met heelveel trainen..overgangen en wat ik al zag staan scheinovergangen .Maar of spoortjes nou echt altijd de beste oplossing is.
Paardje van iemand rij ik ook wel is op 3,5jaar nogniet zo lang onder het zadel .. en die reageert ook totaal niet goed op je been maar voor hem zouhet nog wel wenne zijn.en van de zweep is hij totaal niet van onder de indruk ..maar spoortjes laten we toch even achterwegen want hij is nog zo jong..

veel suc6 Knipoog

ladyx5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 18:45

IVAANAA__ schreef:
ik denk met heelveel trainen..overgangen en wat ik al zag staan scheinovergangen .Maar of spoortjes nou echt altijd de beste oplossing is.
Paardje van iemand rij ik ook wel is op 3,5jaar nogniet zo lang onder het zadel .. en die reageert ook totaal niet goed op je been maar voor hem zouhet nog wel wenne zijn.en van de zweep is hij totaal niet van onder de indruk ..maar spoortjes laten we toch even achterwegen want hij is nog zo jong..

veel suc6 Knipoog

dankjwel Pling

skabelpunk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 19:02

dit is een erg handig topic, ik heb af en toe ook van die voorwaartsproblemen.
maar consequent zijn helpt gewoon het beste.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:20

IVAANAA__ schreef:

Bij een jong paard is dat nog het verband benen-voorwaarts gaan leggen, die associëren benen geven nog niet echt met voorwaarts gaan. Ik heb hetzelfde met mijn 3-jarige die een maand onder het zadel is. Maar mooi dat je sporen achterwege laat! Lachen

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:11

zit hier ook mee hou topic even in de gaten

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:20

Mientjeuh schreef:
IVAANAA__ schreef:

Bij een jong paard is dat nog het verband benen-voorwaarts gaan leggen, die associëren benen geven nog niet echt met voorwaarts gaan. Ik heb hetzelfde met mijn 3-jarige die een maand onder het zadel is. Maar mooi dat je sporen achterwege laat! Lachen

heey mientjeuh bedankt voor je reactie..
en hoe heb jij het tenslotte opgelost.
want meestal maak je het een stukje duidelijker om een tikje erbij te geven maar hij doet netalsof hij dat niet voelt. helemaal niet van onder de indruk.

LeOnIe_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:53

je moet heel veel overgangen rijden.. ik reed ook vaak 'fake' overgangen . als je in draf bent bijvoorbeeld doen of je gaat stappen en dan toch weer gaan draven.. dan word je paard heel oplettend .. bij mij hielp het goed

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:22

met Stap draf oefeningen kun je ze soms ook sneller maken, maar bij sommige paarden werkt dat niet en worden ze er niet beter van. Dan kan je veel beter shijnovergangen rijden en tussen door wat verruimen om ze oplettend te maken.
Dat niet reageren op de tik herken ik wel.. Soms kun je dan beter gewoon 2 tikken geven totdat ze wel reageren en natuurlijk belonen als ze het goed doen! want sommige paarden worden daar heel enthousiast van!

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:39

Ik heb vandaag voor het eerst in mijn leven met sporen gereden (hele vriendelijke, met zo'n afhangend knopje), omdat mijn (verzorg)paard niet altijd even goed aan het been is. In het begin had ze zoiets van "ja en", maar daarna ging ze toch erg goed reageren op hele lichte hulpen. Aangezien ik het zelf best eng vond om met sporen te rijden, omdat je daar toch heel anders mee om moet gaan, heb ik amper mn paard aangeraakt, alleen als het nodig was. Ik ben niet van plan ermee te blijven rijden, wil ze na een tijdje weer opzij leggen om t zonder te proberen. T ging één keer fout toen ze met aangalloperen ging bokken, wat ik verergerde omdat ik vergat dat ik met sporen zat en een beetje klemde met mn benen (nee het was geen mishandeling, ze had alleen zoiets van "aah wat krijgen we nou"). Moet dus nog een hoop oefenen Gestoord. Groetjes

ladyx5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 17:43

bedankt voor d e tips.

MirandaBrehm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 21:08

ik zou veel overgangen rijden