pony struikelt erg veel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lieski

Re: pony struikelt erg veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 20:01

door de val van een poosje gelede kan er nog steeds un klein verstuikingkje ofzo zijn dus ga misschien een keertje naar de dierenarts ? Knipoog

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 21:37

Lieski schreef:
door de val van een poosje gelede kan er nog steeds un klein verstuikingkje ofzo zijn dus ga misschien een keertje naar de dierenarts ? Knipoog

voordat we zijn gevallen deed ze het ook al. en ze loopt niet moeilijk/ kreupel.
maarzal het er met de da over hebben.

ilovequinten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:38

zeker dierenarts laten komen Lachen zoiets is niet normaal !

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 09:48

het is wel normaal hoor.

Het is en ouder paard minder fit enz.
Toch raad ik je aan actief te rijden zoals cassidy zegt.
Zo blijft ze lekker lopen en gaat ook opletten waar ze
loopt. Je hoeft niet te stoppen met dresuren hoor wij
hebben een paard van 36 en die liep vorige winter nog
te hobbelen. Hij is sinds dit jaar met pensioen Knipoog . Dus
ga lekker zo door en rijd nog actiever.

Ubana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:15

dit zou best wel eens een typisch geval van ouderdom kunnen zijn inderdaad, ik zou lekker recreatief rijden beetje bosritjes lekker knuffelen en gewoon lekker relaxed rijden.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 19:38

fritas schreef:
dit zou best wel eens een typisch geval van ouderdom kunnen zijn inderdaad, ik zou lekker recreatief rijden beetje bosritjes lekker knuffelen en gewoon lekker relaxed rijden.
ze doet het juist ook als we recreatief rijden en in het bos kan ik net elke pas controleren die ze zet of ze niet struikeld en vooral niet in galop. want een bosritje kan ze niet rustig maken ze wil altijd vooruit. dus dat is ook niet de oplossing.sta nu ook verder van het bos af en heb niet elke keer de tijdom naar het bos te gaan. dus wil ook gewoon in de wei kunnen rijden. anders kan ik maar 1 x in de week rijden als het meezit en dat vind ik te weinig voorhaar.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 08:53

Op wat voor ijzers staat je pony eigenlijk?
Want Katinka heeft sinds kort andere ijzers (ben even de naam kwijt), dat zijn van die ijzers die van onder rond aflopen zegmaar, dus niet van die platte. En zij loopt er echt als een trein op, struikelt bijna niet meer!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 07:39

Ntlie_ schreef:
Op wat voor ijzers staat je pony eigenlijk?
Want Katinka heeft sinds kort andere ijzers (ben even de naam kwijt), dat zijn van die ijzers die van onder rond aflopen zegmaar, dus niet van die platte. En zij loopt er echt als een trein op, struikelt bijna niet meer!

pony staat niet meer op ijzers. ze heeft er een paar jaar geleden wel op gestaan. ze had toen last van haar benenen op advies van de da en hoefsmid op speciale ijzers laten zetten. maar na een tijdje heb ik ze eraf laten halen en liep ze veel beter. dus ze heeft geenijzers meer.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:44

Hmm aha oké snap het.. Lachen

ilovequinten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:46

toch raad ik de dierenarts aan Lachen

niet alle oude paarden struikelen, ik denk dat 75% vn oude paarden niet struikelt..

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 21:09

oke de da is vandaag dus geweest.voor wat anders maar door een miscomunicatie was ik er niet bij. spreek hem morgen toch weer dus dan toch maar eens vragen.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:28

Mijn merrie is net 21 jaar geworden. Twee of drie jaar geleden struikelde ze ook erg veel. We zijn, ook op buitenrit!, twee keer in de galop over de kop gegaan..Ze landde uiteindelijk bovenop mij. Dat was eng, pijnlijk en heeft er voor gezorgd dat ik een periode niet met haar buiten durfde te galloperen.
Ze was toen ook al wat ouder en ik dacht ook aan artrose oid.

Ik hoorde van haar oude baasje dat ze het altijd al deed. ZE tilt haar voeten ook geen centimeter hoger op dan nodig en dat gaat soms fout. Ik rijd haar nog steeds dressuurmatig en ook buiten wil ik haar er altijd "bij" hebben, dus van achter naar voren rijden. Ze struikelt bijna nooit meer maar ik ben nog altijd bang om weer te vallen..dat zit nu dus tussen mijn eigen oren.
Ik geloof dat het in ons geval verbeterd is door de manier van rijden en het feit dat ze meer spieren en evenwicht heeft gekregen.
Volgens mij kan het bij jouw merrie ook geen kwaad om inderdaad zoiets als primeval gelatinaat bij te gaan voeren. Ik wil dat straks ook gaan doen bij mijn merrie.
Succes!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 21:20

bij mij zit dat struikelen ook nog heel erg tussen mn oren. als ik mn paard rij kijk ik altijd waar hij zn voeten neer gaat zetten.bij mnpony al helemaal.ook met gallop heelde tijd hopen dat ze niet struikeld. ze tilt haar voetjes wel goed op. voor zover ik het merk. van middeltjes bijvoeren wil ze niks weten dan eet ze der voer helemaal niet meer op enloopt ze er alleen mee te klote.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 08:14

Oh ja..middeltjes bijvoeren! Nou, die van mij wilde het dus ook niet hebben. Wat ik nu doe is een bakje heerlijke slobber maken en daar kan je van alles door gooien ( niet teveel!) Knipoog en dan merken ze het niet zo snel. Ik heb dan slobber van Subli, muesli er door en het middeltje. Ze eet het eigenlijk met gemak..haha

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 16:30

Het komt toch echt door de ouderdom! Aangezien ik al heel veel jaren in de paarden zit en al mijn paarden tot hun dood bij mij mogen blijven, heb ik ook al heel veel dieren van jongs af aan naar heel oud meegemaakt. En hoe vervelend het ook is, op een gegeven moment gaat toch de leeftijd meespelen en gaan ze o.a, zoals in jou geval, struikelen. En dat kan op de leeftijd van 16 zijn of pas met 30 jaar, eens gaat het gebeuren. Er zijn wel middeltjes in de handel die helpen. Duivelsklauw is er b.v een van die goed werkt. Maar zeker seleen en vitamine E kan helpen in de stijfheid van het paard. Dan natuurlijk zo veel mogelijk naar buiten en zorgen dat ze als het kouder wordt, warm blijven.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 16:35

Het Kan best wezen dat de botten versleten worden ofso zon paardj hebben wij ook gehad waar het dus daardoor kwam nja of ze doet het expres daar hebben we nu er 1 van die vind het leuk om zich te laten struikelen!
en het kan ook zijn dat ze het zware werk niej meer aan kan Ach gut

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 01:56

het zou ouderdom kunnen zijn..... maar als je juist minder gaat doen dan maak je haar ouder/stijver....je moet niet kijken naar de leeftijd maar naar het paard!!! misschien aan de longe drafbalkjes lopen??