Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
runningkawa schreef:ze zegt dat ze 4 jaar rijd, dus dat is een feit
En als dat 4 jaar manegeles is, dan is het zeker te weinig voor een jong dier zonder begeleiding te rijden
Of ze 4 jaar manege les heeft gehad, bednek ik zelf, geen feit, maar gezien de meeste op de manege beginnen.
Mocht het anders zijn hoor ik het wel

HoresesLover schreef:Ai, dat is niet echt prettig,
Maar drie jaar is misschien idd te jong. Pak de training later langzamerhand op en als het probleem bijten echt niet zelf af te leren is misschien moet je dan iemand erbij halen die echt daar voor opgeleid is, maar dit heeft niet altijd resultaat, maar het kan helpen.
- als ik met korte teugel rijd gaat hij bokken en stijgeren: hulpteugel, of heeft dit geen zin?
- als ik met langere teugels rijd gaat hij rennen: ik zou eerst longeren en hem laten wennen, voordat je echt gaat rijden.
- de rem is kapot: longeren voor de energie
- het gas doet het te goed: bedoel je, hij gaat te snel?
- auto's zijn ineens eng: ga eens in een rustige omgeving rijden, binnenbak bijv
- fietsers ook: hetzelfde als hierboven.
- bijten vind hij ook leuk en trekt zich niets van de corrigering aan: Heb ik bovenaan vermeld.
- als ik onder het rijden een tikje met de zweep geef is het rennen en bokken en vliegen: even zonder zweep rijden, als hij toch al echt snel gaat, gaat hij ook steigeren met sporen? Of rij je niet met sporen, ikzelf ook niet. anders misschien hulptteugel.
Maar ik denk dat je paard inderdaad te jong is, maar weet je wat misschien wel kan helpen: een paardenfluisternaar! Dit kan helpen, ik zeg niet dat het 100% helpt, maar het is een optie.