Als je kleiner bent is je houding dan ook anders ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Als je kleiner bent is je houding dan ook anders ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 08:12

ik heb zelf ook korte bovenbenen, iets wat met springen en crossen lastiger is, maar ik vind het echt prima te doen met dressuurwerk. En volgens mij is iemand van 1.65 op een forse van 1.75 toch hetzelfde als iemand van 1.58 op een paard van 1.65 Het is echt een kwestie van netjes africhten.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:34

Zelf ben ik 1.52 mijn paard is 1.65 niet altijd handig, daar ze verkeerd ingereden werd en nogal lui is voor het been, is dit voor mij een hele opgave dus! Mijn benen rond het paard sluiten is dus enorm moeilijk, ook heb ik last dat mijn zweetbladen van mijn dressuurzadel eigenlijk te lang voor me zijn(is me ook nooit verteld bij aankoop..), ik kom eigenlijk maar tot aan mijn enkels onder het zadel uit. Mijn probleem bij houding is dus vooral het optrekken van de hielen als ik been wil geven

ferro2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 11:47

hee ik ben ook best klein 1.60 namelijk en heb zelf ook een groot paard schoft hoogte 1.68
ik merk aan mezelf dat ik verder naar voren leun als op kleinere ponys zou dit dan iets te maken kunnen hebben
met mijn lengte en de grotte van mijn paard ?

groetjes suzan

denisev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 14:05

als je kleiner bent is het moeilijker om je houding fatsoenlijk te houden op een groot paard, je kan voorover gaan zitten of je handen hoger zetten. dit geeft dan weer een hefboomeffect waardoor je paard niet verzameld op de achterhand kan lopen maar dus naar beneden op de voorhand gaat lopen. ikzelf ben ook maar klein en les bij jeannette haazen en chris haazen, jeannette dr paard nartan is werkelijk een reus dus het is niet onmogelijk om als kleine ruiter goed te kunnen rijden, wat heel belangrijk is zijn je buikspieren en onafhankelijke zit.

veel succes met oefenen! Tong uitsteken

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 14:08

ik denk het niet nee.
En als je het moeilijker hebt met je grootte, komt dat niet door de grootte van je paard, maar wel van je zadel(omdat deze misschien voor 'grotere' mensen gemaakt is).