Nog
@ XXHiskeXX: Ik denk dat je wel gelijk hebt, dat ik hem goed voorwaarts moet houden, ik merk wel dat hij veel te veel energie heeft, dat is denk ik ook een groot gedeelte van het probleem. Maar een flinke tik met de zweep, lijkt me niet zo verstandig, hij reageert behoorlijk heftig op de zweep (misschien door zijn verleden) een licht tikje is bij hem al voldoende.
@ mhagenbeek: ook dat kan idd een rede zijn, zijn zadel ligt niet echt optimaal, dit omdat hij nauwelijks schoft heeft en wel behoorlijk breed is

Ik ben ook op zoek naar een beter en breeder

zadel

Ik denk toch dat een groot gedeelte van onze problemen, aan zijn teveel aan energie ligt, na het rijden is hij meestal nauwelijks bezweet (een beetje onder de singel) en heeft ook nog energie genoeg om in treinvaart naar de stal te racen

Eigelijk merk je nauwelijks verschil met voor t rijden, maar toch rij ik elke week 3,4 keer en dan zeker 1 uur.
In het weiland heeft hij soms ook hele rare acties

Voorbeeld: Wij komen net aan, om ze binnen te zetten, hij galoppeert naar het hek toe, begint showend langs t hek te draven afwisselend met een hard galopje en een sliding stop vlak voor t hek en ook steigeren en bokken ontbreekt niet

en hij maakt echt sprongen, laat ik t zo zeggen, ben blij dat ik er dan niet op zit

en dat moet allemaal al hinnikend

en snuivend. En dat doet hij dan allemaal zonder enige aanleiding en hij doet dit dus wel vaker, paar keer per maand ongeveer. En t is nog behoorlijk ingewikkeld om hem weer rustig te krijgen, maar daarna is t ook weer helemaal over

en ik heb echt geen idee, waarom hij t doet.