Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sonja schreef:Persoonlijk zie ik massages meer als ondersteunend in een behandelplan.
sandraeman schreef:Het is natuurlijk altijd belangrijk om te kijken wat de oorzaak is van het spierprobleem. Soms zitten spieren zo 'vast' dat je ze met gecontroleerde bewegin gewoon iet meer los krijgt. Bovendien hebben spierproblemen de neiging te gaan uitbreiden vanwege compenstatie. En dan is het helemaal een moeilijke opgave het er met alleen rijden weer uit te krijgen!
oosterhoff schreef:door wie is dat vastgesteld?
Oslo_girl schreef:maar niet alle hoefsmeden weten iets van kreupele paarden....
Sonja schreef:Wouter is een prima kerel en een goede smid, maar ik zou toch eens een goede kliniek uitzoeken...
Je hebt je al aardig wat wijs laten maken namelijk...
.
.
) Sonja schreef:Fijn dat het weer goed gaat, ik hoop dat je je concours waar je zo graag heen wilde gaat halen.
EN dat de blessure wegblijft, want dat is toch altijd een grote angst als je geen diagnosestelling hebt gehad, en dus ook geen oorzaak hebt kunnen achterhalen.
Veel succes! (Krijgen we foto's van je concours?)
Leuk om te hebben toch, zulke plaatjes? 
Sonja schreef:Leuk om te hebben toch, zulke plaatjes?
Bij ons is vaak wel een professionele fotograaf in de ring aanwezig, en ik vind het toch altijd wel leuk om daar wat van te bestellen. Ik heb echt een aantal hele mooie foto's van m'n pony, leuk!
Succes he!
misschien komt er wel zo'n fotograaf. ma ik heb wel 1 plaatje van mn pony. oosterhoff schreef:als ie een knelling in de rug heeft gehad en het gaat nu beter maar hij wil niet buigen dan is er nog steeds iets mis. je moet dan eens gaan twijfelen aan je manier van rijden. je hebt er een aantal weken niet mee gereden en het is beter en nu je gaat rijden kom je weer die dingen tegen die wijzen op het oude probleem. zoek een hele goede instructeur die je kan helpen met het rechtrichten van je paard. Ik denk dt daar de voornaamste oplossing zit
Sonja schreef:Vraag jezelf eens af of je het fijn zou vinden als jij een stijve nek hebt, en je gymleraar verplicht je om flinke buigoefeningen ermee te gaan doen?
Beweging is doorgaans niet verkeerd, mits je goed weet waar je mee bezig bent. En dus ook weet waarom dingen niet gaan.
Als (ALS) er iets in dat lichaam niet goed zit, ben je niet goed bezig.
Waarom toch niet gewoon eens een vakkundige diagnose laten stellen wat er aan de hand is?