een van mijn paarden heeft dit ook, en dit kan seizoensgebonden zijn, waarschijnlijk heeft die van mij een pollen-allergie en heeft het alleen in de zomer. het kan ook zijn dat je paard allergisch is voor bepaald strooisel in de stal. ook is er een mogelijkheid dat het paard botschilfertjes heeft in de kaken (de oorzaak weet ik daat niet precies van, even aan mijn vader vragen
) waardoor hij overgevoelig is en pijn ervaart door (de plaats/scherpte) van het bit.
zelf heb ik in de zomer een kap van speciaal gaas over de neus van mijn paard, en dit helpt echt heel goed, als het aan het strooisel ligt moet je natuurlijk voor ander strooisel kiezen.
maar ik heb hierboven gelezen dat het waarschijnlijk komt door de plaats van het bit, en ik zou dus zeker nog even controleren op botsplinters of andere rare vergroeingen in de kaak, het kan zelfs zijn dat er op een latere leeftijd ineens nog een tand tevoorschijn komt. als dit toch niet werkt, kun je altijd nog met het bovenstaande rekening houden.
heel veel succes ermee, en het zou leuk zijn als je nog even liet horen hoe het er inmiddels mee gaat.