spratz schreef:Aan de andere kant blijf ik zelf meestal zitten, zo diep mogelijk en dan de hoek in sturen bv.
Dan moet je maar net een bak hebben om in te rijden...Trouwens, ik heb altijd geleerd om je paard juist voorwaarts te houden.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
spratz schreef:Aan de andere kant blijf ik zelf meestal zitten, zo diep mogelijk en dan de hoek in sturen bv.
VeerenAshley schreef:spratz schreef:Aan de andere kant blijf ik zelf meestal zitten, zo diep mogelijk en dan de hoek in sturen bv.
Dan moet je maar net een bak hebben om in te rijden...Trouwens, ik heb altijd geleerd om je paard juist voorwaarts te houden.
Amani schreef:Ik ga gewoon diep zitten en rijd hem vooruit. Dat helpt meestal wel. Als ik in mijn beugels ga staan heb ik altijd eerder het gevoel dat ik eraf flikker
Mijn paard geeft dus geen extreeme bokken
Haar hoofd gaat ze ook nooit naar onder trekken. Dus voor mij geen probleem
VeerenAshley schreef:En wat doen jullie met een paard dat eerst van voor omhoogkomt, vervolgens de kont de lucht in gooit en daarna van die rodeobokken met bolle rug geeft?
(Ik zelf doe in ieder geval niet het goede, zoals ik helaas een aantal keren heb mogen ondervinden)
. Ik probeer ze dan voorwaarts te houden zodat ze uberhaupt niet omhoog kunnen komen. VeerenAshley schreef:En wat doen jullie met een paard dat eerst van voor omhoogkomt, vervolgens de kont de lucht in gooit en daarna van die rodeobokken met bolle rug geeft?
(Ik zelf doe in ieder geval niet het goede, zoals ik helaas een aantal keren heb mogen ondervinden)
) denk. VeerenAshley schreef:En wat doen jullie met een paard dat eerst van voor omhoogkomt, vervolgens de kont de lucht in gooit en daarna van die rodeobokken met bolle rug geeft?

maar bleef uiteindelijk wel zitten..
).
Citaat:Eigenlijk is het beste nog altijd om gewoon te proberen in 't midden van je zadel te blijven zitten, maarja, beter gezegd dan gedaan
runningkawa schreef:Citaat:Eigenlijk is het beste nog altijd om gewoon te proberen in 't midden van je zadel te blijven zitten, maarja, beter gezegd dan gedaan
En al elke kant van je paard een been
Die is leuk
Lielle schreef:hangt er vanaf. Bij een paard dat een keer zijn kont in de lucht gooit, ga ik idd in verlichte zit en laat hem zo 'onder me door' bokken. Als ze echt vies met vier benen van de grond en hun neus tussen de knieen gaan bokken, ga ik juist achterover zitten, om ze naar voren te schoppen en dat hoofd omhoog te halen.
WildWings schreef:Hangt er vanaf wat je wilt.
Als je in je zadel wilt blijven 'kleven' moet je uiteraard zitten, als je wilt dat je paard als het ware onder je door bokt kan je gaan staan (daar heb je overigens wel een goede balans voor nodig, anders vlieg je er alsnog af).
Eigenlijk is het beste nog altijd om gewoon te proberen in 't midden van je zadel te blijven zitten, maarja, beter gezegd dan gedaan