Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
poef schreef:Waarom niet zelf proberen.
Wartertje schreef:Wat ik bedoel is, ik hoef geen paard om te rijden, ik wil ook een paard voor mijn plezier. Julie hebben julie mening erover, maar ik doe het gewoon liefst zelf, ik heb nog nooit een paard ruitermak gemaakt, maar heb wel veel ervaring met jonge paarden. ik weet,, dit is niet hetzelfde,, maar toch..Meike is nu zowieso al de rustheid zelve, en ik heb het volste vertrouwen in haar. Ik doe het natuurlijk wel niet helemaal alleen als dit is wat julie bedoelen! Er zit ook een volwassen vrouw bij dii m'n friesje heeft zadelmak gemaakt,, maar wat ik bedoel is:: ik ga er zelf voor het eerst opzitten,, om ff alles een beetje duidelijk te krijgen :D
KiWiKo schreef:het zadelmak maken is zo gebeurd, je gooit er een zadel op en laat hem lekker zn gang gaan..........
het ruitermak maken vergt een iets andere aanpakdaaar kan je beter een prof bij halen
Suelza schreef:KiWiKo schreef:het zadelmak maken is zo gebeurd, je gooit er een zadel op en laat hem lekker zn gang gaan..........
het ruitermak maken vergt een iets andere aanpakdaaar kan je beter een prof bij halen
Wow... dan komen wij uit 2 totaal verschillende werelden, want ik gooi nergens "gewoon" een zadel om vervolgens af te wachten hoe zo'n dier helemaal uit zijn dak gaat.
Net zoals het ruitermak maken, heeft het zadelmak maken veel beleid en de nodige rust nodig. Juist door het zadelmak maken heel voorzichtig te doen, zonder er zomaar een zadel op te gooien, kun je er aan bijdragen dat het paard bij het daadwerkelijk ruitermak maken daadwerkelijk een stuk meewerkender is... Je kunt niet alles uitsluiten, maar je kunt wel een hoop ellende voorkomen...
Suelza schreef:Wow... dan komen wij uit 2 totaal verschillende werelden, want ik gooi nergens "gewoon" een zadel om vervolgens af te wachten hoe zo'n dier helemaal uit zijn dak gaat.
Net zoals het ruitermak maken, heeft het zadelmak maken veel beleid en de nodige rust nodig. Juist door het zadelmak maken heel voorzichtig te doen, zonder er zomaar een zadel op te gooien, kun je er aan bijdragen dat het paard bij het daadwerkelijk ruitermak maken daadwerkelijk een stuk meewerkender is... Je kunt niet alles uitsluiten, maar je kunt wel een hoop ellende voorkomen...
Ineke2 schreef:Suelza schreef:Wow... dan komen wij uit 2 totaal verschillende werelden, want ik gooi nergens "gewoon" een zadel om vervolgens af te wachten hoe zo'n dier helemaal uit zijn dak gaat.
*grinnik* waarom lees je de post van Kiwiko zo enorm serieus? Denk je nou werkelijk dat er zomaar een zadel opkwakt word zonder voorbereidingen?![]()
Zadelmak maken is inderdaad zo gebeurd, ten slotte accepteren de meesten paarden het zadel wel na een paar keer als iets "gewoons" al dan niet na een paar keer bokken.
Maarja daarna komt het pas
Wartertje schreef:Okee, jullie hebben allemaal wel een punt. Maar julie weten gewoon niet wat er tussen Meike en mij hangt. Als ze pijn heeft weet ik het meteen, als ze bang heeft weet ik het meteen. Jullie zullen nu wel zeggen: ONZIN! Maar dat is het echt niet. Er zijn veel mense die schrikken van hoe ik met haar omga, ik weet gewoon heel goed wat ik van haar kan verwachten. en nogmaals, ik heb het al gezegt: Er staat een volwassen persoon bij hoor! Ik sta daar niet alleen. Die vrouw heeft het al gedaan, dus hier geen problemen mee.