_Gold_ST_ schreef:Snoekiej schreef:sorry maar mag ik vragen hoe oud jij bent?
aan je typgebruik te zien ben je niet zo oud, en je bent een springruiter?
vind het erg knap dat je paard los 1,75 springt, lijkt me wel hoog.
ik denk niet dat het slim is om meteen meerdere dagen achter elkaar te springen, 1 (a 2) keer in de week lijkt me meer dan voldoende. je moet het gewoon weer rustig opbouwen.
Naja hallo ik ben 14...
Ik rij 10 jaar en ben al 8 jaar spring ruiter!
En ja me paard springt los 1,75 hoezo hoog... is laag hoor grand prix niveau is 1,90 a 2 meter....
En ik sprong vroeger met haar 3 a 5 keer per week....
En ga het wel rustig opbouwen maar spring nu 1x per week dus ga denk maar is wat hoger beginnen en 2 a 3 x per week doen..
Hahaha, mag ik even lachen. Jij was op je achtste springruiter? Ik denk dat je gewoon een voorkeur voor springen houdt. 1.75 geloof ik niks van. Grand Prix niveau is 1.50- 1.60. Puissance is hoger dat is een muur. Maar das een ander verhaal.
Als je 3 a 5 keer in de week springt kan je je paard binnen de kortste keren wegbrengen. Is veel te veel. 1 keer echt springen en 1 keer wat lager gymnastisch werk is meer dan genoeg. De echte topspringpaarden springen in de training ook niet zo veel hoor en al helemaal niet elke keer hoog. De hoogte is 1 ding, heeft het paard vermogen dan zit dat wel goed. Wat je moet training is de techniek en dat doe je niet door je paard te pushen steeds hoger te springen.
Maargoed, doe hier alsjeblieft iets mee. Je verpest als je zo vaak springt je paard. Sorry dat ik het zo hard zeg, maar ik wil je alleen maar helpen hiermee. Ik denk niet dat je erop zit te wachten dat je je paard binnen de kortste keren kan afschrijven.