Paard steigerd boven mij is echt gericht.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Re: Paard steigerd boven mij is echt gericht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 20:15

Waarschijnlijk heeft hij last van zijn gebit, hij zet overal zijn tanden in.Ook is hij al 2 dagen niet lekker en laat hij zijn hooi liggen,hij is ook erg aanhankelijk.Het bit heeft hem denk ik aardig in de weg gezeten, dus ik bel morgen de veearts op om te kijken of het inderdaad van zijn gebit afkomstig is?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 20:23

Kan ik er zelf achter komen dat hij last heeft van zijn gebit,zijn daar speciale kenmerken voor?

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:21

Hoe oud is je paard? Misschien heeft ie wel last van wolfstandjes o.i.d. Zou in ieder geval even laten checken. Weetniet hoe je dit zelf zou kunen doen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 07:58

Haal nu maar gewoon een veearts erbij, een paard dat hooi laat liggen is sowieso niet gezond. Is het het gebit niet, dan zou het iets anders kunnen zijn dat de da vast kan stellen.

P.s. wanneer is de paardentandarts voor het laatst geweest?

marco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:28

Idd, het hooi laten liggen is zeker niet goed.
Misschien heeft hij wel een wondje in zijn mond.
Even da laten komen Ja

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:46

Mijn paard was ook zo dominant maandag...
dat was omdat hij pijn had denk ik...
hij loopt namelijk kreupel van de mok...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 13:39

Tandarts is nog nooit geweest, maar ik bel morgen de veearts.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 09:26

Veearts komt maandag en ik mag niet rijden van hem tot hij is geweest,gister heb ik hem in het bakkie gezet en ging longeren.Hij viel me gelijk weer aan.Dat was 3 keer, en toen ben ik er uit gegaan.Toen ik later de ladder in de stal zette om hooi te pakken, kreeg de ladder een harde zet.Ik viel naar beneden op mijn achterwerk en achter hoofd.Ik kan anders altijd hooi pakken als hij in de stal staat.Ik hoop dat er iets uit komt maandag, anders laat ik weer een foto readen.Dat heb ik laatst laten doen en daar heb ik veel aan gehad.

Harmonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:55

"Marleen-usar 07-04-05 09:43"
"Mijn 3 jarige schimmel ruin viel mij steeds aan als ik de bak uit wilde. Gisteren werd ik ook nog belaagd. Ik heb toen raad gevraagd op bokt want het werd gevaarlijk. Ik heb vandaag een zweepje in mijn hand gehouden en iedere keer als ik werd gebeten of werd belaagd, dan gaf ik een tik. En wat denken jullie? Jawel het werkt echt fijn hoor.En ik heb het zelf uit gevonden. Ik ben trots op mezelf(haha). doei doei kusjes van Usar."

Dit schreef je bijna 2 jaar gelden
Nu wordt je weer "aangevallen" door je paard.
Het lijkt nu veel op een terugkerend / permanent dominantie probleem.
Als de veearts niets kan vinden zou ik zeker hier eens mee aan de slag gaan.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:40

Lijkt me dat het gerichte steigeren los in de bak echt een vorm is van dominantie.

Hoe oud is dit paard?
Zoals je wel weet heeft een paard echt een leider nodig, als jij de leiding niet neemt dan nemen zij hem want er MOET een leider zijn in de kudde anders loopt de kudde gevaar.

Het lijkt erop dat jij niet sterk in je schoenen staat tov dit paard die echt duidelijkheid nodig heeft en moet weten wat hij aan jou heeft als leider.

Heb je wel eens nagedacht over Natural Horsemanship (Voest, Parelli etcetera)?.
Ik zou hierover in ieder geval gaan lezen en het beste is om les te nemen van iemand die hier ervaring in heeft (met zo'n dominant paard is het gevaarlijk zelf zijn grenzen te verkennen).

PS Als je hooi haalt kan je het paard dan niet even beter uit zijn stal doen? Op de poetsplaats zetten ofzo?

Hoe is het paard bij andere paarden? Staat hij overdag wel buiten in een kudde?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 09:27

Ik weet waar het probleem vandaan komt,ik heb hem vorige week zaterdag slobber gegeven, en de dag er na deed hij zo gek.Ik had hier al nagevraagd of dat die slobber de oorzaak kon zijn, maar dat was niet zo werd er gezegd.Hij heeft nu ook eiwit bultjes en ik heb een foto laten readen. Hij explodeerd van de slobber, de eiwitten maken hem tot een duivel.

geartsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 09:55

gelukkig maar dat je de oorzaak weet!IS ie dan allergisch voor eiwitten ofzo?ov teveel eiwitten Knipoog

Dunja_Vigu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 09:57

Haal de veearts er maar snel bij, voor dat het heel erg is .. Gaaaap

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 16:23

je moet goed laten zien dat jij de baas bent, en als je dochter gauw bang of onzeker is zou ik haar er niet op laten rijden voorlopig, is je paard trouwens een hengst?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 16:52

Hij krijgt nu basis brok en het gaat al veel beter, ook zijn we er achter gekomen dat hij van de week koliekerig was.Gelukkig is hij al veel rustiger, en nu even afwachten wat de veearts in zijn mond vind.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 16:53

Geartsjee ik heb geen idee of hij allergisch is voor eiwitten, ik ga het nu minimaliseren.

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 17:48

Probeer uit te zoeken wat je paard voelt en hoe je dat op kunt lossen.. ga vooral op je gevoel af.. en geef em veel liefde en aandacht.. misschien zit hij niet lekker in zn vel en kun je het ook zo oplossen Haha!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 14:49

Na veel zonnebloem olie is er een vieze stal,en dat lucht al erg veel op bij hem.

zevenster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:46

Dat slobber verhaal gaat er bij mij niet in. Een paard valt je niet aan als hij teveel eiwitten binnen heeft gekregen. Dat hij niet lekker in zijn vel zit, mag duidelijk zijn.

Ik zou als ik jou was, het paard van top tot teen na laten kijken en omdat je dit probleem al eerder hebt meegemaakt, in ieder geval iemand erbij halen die er echt verstand van heeft. Als je paard toch zo heftig blijft reageren op jullie, is het misschien verstandiger om hem te verkopen. Ik krijg echt kippenvel van jouw verhaal en heb het gevoel dat er ieder moment echt een ernstig ongeluk kan gebeuren! Laat het alsjeblieft niet zo ver komen.

Succes!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 15:53

Zijn kiezen zijn gevijld en hij heeft daar na gelijk liggen rollen, dat had hij al een tijd niet gedaan.Als ik haver geef wordt hij ook druk en agressief,en ik heb meer mensen gehoord die na het geven van slobber ook een bom kregen.Dus dat krijgt hij niet meer,hij krijgt nu gewone basis brok en dat gaat erg goed.Iedere keer als hij een teveel aan eiwitten binnen kreeg ging hij uit zijn dak,dat was in het verleden ook zo maar daar ben ik net pas achter gekomen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:30

Sinds wanneer worden paarden druk, heet van slobber. Dat is juist voer als aanvulling en lekkernij of juist om voller van te worden

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:47

Slobber is niet echt het type voer dat deze reactie zou kunnen geven Scheve mond.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-07 11:17

Ik kan het anders niet verklaren,het gedrag begon de dag na de slobber en stopte een paar dagen nadat ik geen slobber meer gaf.Ik heb van iemand anders gehoord dat haar paard er ook mega druk van werd.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 10:33

Hoe kan een paard er druk van worden vraag ik me af dan, is het niet een samenloop van omstandigheden waardoor dat gebeurd. Wat voer je nog meer aan je paard en welke slobber geef je.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 12:49

Weet even niet de naam van die slobber, maar hij kreeg ook 1 kg musley er bij.Het gaat heel goed met hem nu hij alleen basis brok krijgt.