Wat is rond en laag volgens jou??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pebblientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 20:12

[quote][/quote]je ziet bij wouter24 toch dat hij dit systeem ook goed kan toepassen?
ik vind trouwens dat ik mn paarden het liefst zo zie lopen,goed rond,goed alle spieren oprekken en lekker actief met een bijzonder goed achterbeen gebruik!echt heel mooi wouter!

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 20:20

wat wouter laat zien is imo gewoon netjes rond.

Zelf zal ik het met Renske nooit aan durven om zo te rijden, en daar zie je gewoon in dat je moet rijden naar ja paard en niet na een foto of idealistisch beeld.

Wanneer ik renske zo rijd, wordt ze mijn van voren veel te kort, en dat komt gewoon omdat ze er achter nog niet voor 100% bij is.
Toch rijd ik haar rond, maar op mijn manier Lachen
wat langer in de hals, en wel rond, zo gebruikt ze haar rug, en achterhand op de beste manier. ( voor Renske dan he )
Youri rijd ik wel zo, maar dan ietsjes langer in de hals.

Ik zeg dus niet dat Wouter onvoldoende hals lengte heeft, dat zit gewoon netjes in orde.

Groetjes Lara

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 23:03

Even inhakend op de foto van Wouter, je kunt op deze foto zien dat de onderbenen van het paard (in de lucht) nagenoeg parallel zijn, dat is een goed teken. Zie je een paard met zo'n voorbeen, maar dat de lijn van het achterbeen een hoek maak, dan is het minder fraai. Dat is een klein dingetje wat je uit deze foto kunt opmaken.

De foto van Anky is leuk, maar dit is inderdaad Bonfire. Er zijn ook foto's van Anky op andere paarden, die ook zo rond lopen, maar die niet de schouder/schoft ook nog eens zo optillen. Niet ieder paard kan het zoals Bonfire, ook niet met Anky op zijn rug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 23:33

Anoukie, het is niet de bedoeling om foto's te plaatsen om maar reacties los te krijgen. Als je dat wilt, dan kun je dat net zo goed op ITP doen. De foto's die hiervoor in dit topic zijn geplaatst, waren ter illustratie bedoeld, jouw foto niet. Foto's vertragen het forum, dus liever niet te veel van het goede Lachen.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 23:39

Ok, got the message!! Lachen Hij is al weg..... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 11:30

Deze discussie is al heel vaak gevoerd inderdaad en in die oude discussies is alles al aan bod geweest over deze methode, liefst in vergelijking met de klassieke methode. Over handen achter je knie plaatsen, vastzittende spieren, oprekken van de rug, gymnastiseren en zelfs het ontnemen van het blikveld van het paard, kortom alles is al besproken.
Het lijkt mij een goed idee om niet van voren af aan te beginnen, ik denk namelijk niet dat de discussie zal afwijken van eerdere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 12:26

Liever niet weer dezelfde discussie.
Dank.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 19:20

Lovely, dan kan je bij voorbaat elke discussie wel afkappen, want alles is al eens gezegd. Dat is natuurlijk geen criterium. Sommige discussies worden eindeloos herhaald, maar zijn voor degenen die daar op dat moment aan deelnemen actueel en belangrijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 19:38

Fabienne, de laatste antwoorden hebben weinig meer te maken met de oorspronkelijke vraag van Wouter, maar gaan vooral weer richting een discussie over het Anky-systeem vs. het klassieke systeem.
Bovendien is het niet mijn gewoonte om discussies af te kappen (zoals jij dat noemt) maar het gaat er ook om dat dit topic niet hoeft te verzanden in een discussie waar het niet voor bedoeld was.

Kirsti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 22:29

Dat paard van Wouter op de foto loopt lekker, hij draagt zichzelf, dat ziet er goed uit. Mijn antwoord over de houding: Ik zou de basis van de hals, dus vlak voor de schoft, wat meer aangespannen willen zien. En dan ben ik benieuwd of het paard dan ook zo'n mooi achterbeen gebruik kan laten zien. Als dat zo is, dan is de aansluiting helemaal goed.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 10:45

Helaas werd mijn reactie abusievelijk verplaatst naar een verkeerd topic. Ik heb niet deelgenomen aan de discussie over Anky systeem, maar gereageerd op wat Wouter stelde en hoe de mensen daarna hebben gereageerd (Chantal1, Zep, Runningkawa), voornamelijk met betrekking tot het LDR rijden en de loodlijn.
Ik vind het jammer dat mijn reactie uit de context gehaald is waarin ik hem bedoeld heb.
Het volgende was de oorspronkelijke tekst:
Dat die neus 'nou eenmaal niet achter de loodlijn hoort' komt waarschijnlijk omdat nou eenmaal in het proevenboekje beschreven wordt dat dat zo moet zijn. Voor veel mensen is het niet haalbaar om hun paard zomaar in te stellen zo hoog of laag of kort of lang als ze dat zelf willen. Het gevaar ligt dan op de loer van een paard dat achter de loodlijn blijft hangen en daar ook in de proeven niet meer achteruit komt. Je moet denk ik al een behoorlijk ruitergevoel hebben ontwikkeld om dit voor elkaar te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 11:00

Fabienne, excuus hiervoor, ik heb geprobeerd 3 pagina's reacties zo goed mogelijk bij te splitsen en de onderwerpen bij elkaar te schikken, het was niet mijn bedoeling om zaken uit verband te halen.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 15:39

Ik zie geen foto's, da's pas irri!