Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Emilion1985 schreef:@pharagilke: tik met de zweep (hoe lang dan ook) is bij deze fries absoluut geen oplossing. Je kunt zelfs zwepen op haar doormidden slaan en nóg geen reactie. Het probleem is juist dat ze niet door wil lopen en beloont wordt ze echt genoeg.

Emilion1985 schreef:ze gaan de 20e naar een paardenfluisteraar. Die gaat de zit van het meisje beoordelen en bekijken wat er aan de hand kan zijn.
Paard is super naar mensen toe, maar als t meisje haar wil laten halt houden op de grond, dan loopt t paard eerst nog een paar stappen verder. Dat lijkt iets kleins, maar dit vind ik al een teken van geen respect hebben.
Zodra ze bij de paardenfluisteraar zijn geweest zal ik vertellen wat er allemaal gedaan is enz.
Emilion1985 schreef:ik ben zelf ook erg benieuwd naar de oorzaak. waarschijnlijk ga ik met het meisje mee naar de paardenfluisteraar. sowieso zal ik in dit topic jullie op de hoogte houden.
@door_: deze vrouw is een vroegere leerling van Emiel Voest en verzorgd ook clinics. Ze weet absoluut waar ze mee bezig is.
Emilion1985 schreef:ik ben zelf ook erg benieuwd naar de oorzaak. waarschijnlijk ga ik met het meisje mee naar de paardenfluisteraar. sowieso zal ik in dit topic jullie op de hoogte houden.
@door_: deze vrouw is een vroegere leerling van Emiel Voest en verzorgd ook clinics. Ze weet absoluut waar ze mee bezig is.
) een ´knopje om´ bij het paard met voorwaarts=leuk. Zodra het paard van nature geen drang heeft en zal krijgen om te lopen denk ik dat wedstrijden rijden niet echt binnen handbereik zijn.