Tinker in Telgang???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gineke
Woonplaats: Vlakbij de Drunense Duinen, de Efteling en mijn pony!

Re: Tinker in Telgang???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 16:49

Kijk, daar heb ik wat aan Lachen

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:22

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:57

nou weet ik t weer.
heel veel honden lopen ook in telgang,benen aan 1 kant bewegen tegelijk he?
Haha!
volgens mij heb ik die gang wel es gereden,maar als t niet aangeleerd is staat mij er nog wat van bij dat t door rugklachten kan komen of tactfouten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 08:57

dat is ook niet nageeflijk ( dat is namelijk het bit aannemen), maar dat doet er in dit verhaal ook niet toe Lachen

Als je paard in rentelgang kan lopen is dat toch geweldig.

wat ik me dus afvraag. loopt je paard in een verkeerd , onregelmatige en dus telgangachtige stap, of gaat hij in rentelgang. Dus een telgang die snel gaat, van draftempo tot erg hard?
dat tweede is geen probleem dus ,maar juist super leuk, zorg dat ie hulpen leert om in die gang te gaan en je hebt een gangentinker.

Als het om een verkeerde stap gaat, dan moet je tch wat doen met de manier waarop hij zijn nek erop zet. dan zul je hem toch zo moeten rijden dat die neus naar voren gaat.Want dan maakt hij zich zo kort dat hij niet meer normaal kan stappen.
Been erbij dus, en dat maar iets aan de voorkant opvangen.

Maar eh... als hij het echt alleen buiten doet, en in de bak er niets aan de hand is ( even iemand goed laten kijken als je in de bak rijd), zou ik me er niet teveel zorgen over maken. Dan windt hij zich gewoon op en verkort daardoor.

Gineke
Woonplaats: Vlakbij de Drunense Duinen, de Efteling en mijn pony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 11:21

Hoi Marieke(B),

Het gaat niet om rentelgang, helaas... Was het maar waar! Lachen Het is inderdaad een stap-tempo. Maar het is niet onregelmatig, juist helemaal niet, en ze kan het heel lang volhouden. En je kan het verschil bij haar duidelijk voelen, ze doet het alleen buiten.

Hmmm.... zou het dan zo kunnen zijn, dat als ze dit ook doet als ze zich lang maakt, het wel gezond is? (ik heb geen idee of dat uberhaupt mogelijk is, hoor)

Misschien ga ik wel proberen om haar te leren rentelgangen, ze heeft iig laterale aangleg! Haha!

Nee, hoor, grapje. Als ik haar nu iets ga leren, dan is het met haar achterhand werken en zichzelf niet zo kort maken buiten. Daarna kunnen we altijd nog rentelgangen!!! Knipoog