Te diep of niet? (foto)

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:47

Ik denk dat dit gewoon een verkeerd momentopname is? Verward
hij lijkt erg op je hand te hangen, ik dacht ook op het eerste gezicht dat het om halsstrekken ging

Casca
Berichten: 4069
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:59

hij loopt niet te diep, maar te laag! probeer hem iets meer opgericht te krijgen, op zich als basis is dit wel veel beter dan paardjes die alleen maar met de kin op de borst getrokken worden..

nina88
Berichten: 2265
Geregistreerd: 26-09-06

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:05

Hij loopt idd veeel te laag.
Pak er zelf eens een foto bij van de paard en sport of iets dergelijks, waarin iemand een dressuurproef aan het rijden is en leg ze naast elkaar..
Ik zeg niet dat deze dan perfect rijdt, maar dan kun je in ieder geval het verschil in halshouding zien..
Of kijk eens naar de plaatjes van andere mensen hier op bokt en leg ze dan eens naast elkaar..

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:11

Ben 't met Casco eens, hij loopt absoluut niet te diep, wel laag. Dit is een voorwaarts, neerwaarts houding en om los te rijden prima, maar ook ik zou 'm wel korter en ronder instellen van achter naar voren rijdend.

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:11

Sorry, verkeerd getypt, Casca

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:46

Te diep betekend volgens mij altijd nog dat hij teveel achter de loodlijn kruipt, echt met zijn kin op z'n borst. Dit is absoluut niet te diep, maar veel te lang en te laag. Zo gaat je paard teveel op de voorhand lopen, en hangen in je hand.
Voor het losrijden is dit wel een super houding, want hij gaat wel goed over z'n rug lopen ervan, zo rijd ik altijd los, maar voor een echt proefje is het mooier als ie wat ronder, hoger en korter loopt. Lachen

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:54

Wij noemen dit bij ons thuis 'stofzuigen'..

Hij loopt dan wel met zn hoofd aan de loodlijn, maar verder zie ik geen aantoonbaar achterhand gebruik of voorwaartse power!.. Wat meer berg-op! En ookal heb je een haflinger, of ookal rij je niet op ZZ-niveau, iedereen kan zijn pony met meer power/berg-op laten bewegen! Ik zie zelfs nog liever dat paarden eerst lekkr voorwaarts zijn, en dan pas beginnen met het naar beneden rijden.. Basis is alles!

sandr0

Berichten: 4523
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Hoek van holland

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:58

Dit is bijna halstrekken( neusje tot de knie). Het lijkt of ie erg op de voorhand loopt en "hangt"op je handen. Voor correct aan de teugel lopen zou ie meer opgericht moeten lopen, vanachter meer ondertreden en niet hangen op je handen. maar t is een moment opname van een foto dus ik kan er ook helemaal naast zitten. Succes in ieder geval.

Lientje1
Berichten: 78
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:01

Hij loopt niet te diep. Als een paar dte diep loopt, loopt ie met zijn kin op zijn borst. Hij loopt wel laag, maar voor losstappen o.i.d is dat naar mijn menig geen probleem. Die van mij wordt daar altijd lekker ontspannen van. Als je echt serieus aan het rijden ben, zoals je zei dat dit een middenstap was, loopt ie wel heel erg laag met zijn hoofd.

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:50

Hoe kan hij te diep lopen als de neus op de LL zit? De hals is te laag maar hij loopt zeer zeker niet te diep op deze foto

sofje
Berichten: 263
Geregistreerd: 04-09-06

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:39

Tis idd wel iets te laag ja Haha!
Bij een paard wat goed aan de teugel loopt is de nek (of iig het stuk achter zijn oren) het hoogste punt.
Hier is dat dus niet zo.. Vork

DianaL
Berichten: 195
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:33

Naar mijn mening niet echt te diep (neus is net iets achter de loodlijn) maar hij heeft geen achterbeen gebruik. En het neerwaarts rijden moet komen vanuit het voorwaarts rijden naar de hand toe.
Pas als een paard wat losser komt door de rug (rechter wordt!) kan hij zijn hals en hoofd laten zakken. Dit kun je dus niet echt afdwingen met hand, maar moet je vanuit voorwaarts rijden en licht begrenzen kunnen bereiken.
Het achterbeen zou veel meer naar voren moeten treden voor een paard wat zo laag loopt.

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:06

Ik wil nu toch weleens weten hoe oud dat beestje is en hoelang ie onder het zadel is (zie vorige post) ?? En nu iedereen z'n mening gegeven heeft: wat zegt je instructrice er dan van??

Laura878
Berichten: 660
Geregistreerd: 20-11-06

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:08

ik zou wel willen dat mijn paard dat deed ( alleen dan bij hals laten strekken) heb ik altijd een 5 voor.. Verdrietig maar hij loop wel erg diep als je hem wat korten zou pakken en wat meer been geven (aktiever aan het been ) zou hij denk beter gaan lopen. Knipoog

JessicaD88
Berichten: 903
Geregistreerd: 12-09-06

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:11

Ik vind idd dat dit met losrijden wel kan. Maar dan wel zonder dat ie hangt, gewoon lekker los. Maar later moet je m oprichten. Waarom? omdat de nek (punt direct achter de oren) het hoogste punt moet zijn. Nu is het midden van de hals het hoogste punt. Is dus niet goed.

sofje
Berichten: 263
Geregistreerd: 04-09-06

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:56

Volgens mij is de schoft hier zelfs het hoogste punt.
Maar ik vraag me wel af of het paard altijd zo loopt. Blond
Kan ik me namelijk bijna niet voorstellen

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 17:39

Het ziet er zo heel ontspannen uit en de houding is prima voor tijdens het losrijden.
Als dit in de proef is dan mag ik hopen dat je aan het halsstrekken bent Knipoog

Dus dan zou je hem wel hoger mogen instellen.

x_lubbet_x
Berichten: 383
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:06

hij/zij moet boller lopen,,,nu lijkt het o fiej uitstrekt Tong uitsteken

Ogrop
Berichten: 6089
Geregistreerd: 29-09-06

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:17

Citaat:
Ik wil nu toch weleens weten hoe oud dat beestje is en hoelang ie onder het zadel is (zie vorige post) ?? En nu iedereen z'n mening gegeven heeft: wat zegt je instructrice er dan van??
ook ik ben benieuwd...
Mijn eigen mening: net als de anderen te laag, ik zelf zou op deze manier niet graag rijden, Je haf. lijkt wel erg op je hand te leunen... maar dit kan idd momentopname zijn..

Edit : En idd het is een goede tip om er eens een foto van een ander paard er bij te leggen, met de "correcte" halshouding.

Saroosh_S

Berichten: 1897
Geregistreerd: 02-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 01:46

Sorry hoor, maar is dit serieus?
Hij mag echt veel meer omhoog, dit is toch echt té(!!!!!) diep!

verder weet ik niet wat je aan het doen was, ookal was het halsstrekken, moet zijn neus naar voren wijzen.

Het neusje kan ook meer tegen de kin op, want nu rijd je hem neit aan de teugel Knipoog

Appelflapje

Berichten: 9578
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 11:22

Te diep heeft volgens mij meer te maken met de loodlijn. Op zich doet dit paardje keurig zijn hoofdje recht. Maar iets meer oprichting zou hier wel veel mooier zijn hoor! Ja

babbeloe
Berichten: 261
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 11:48

wat een heleboel al hebben gezegd.. is dit een mooie houding voor losrijden en uitrijden, maar absoluut niet voor in een proef. probeer dan wat meer boven in te stellen. en idd ik zou ook wel een willen weten wat je instructrice hier van zegt.

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 11:55

Saroosh_S schreef:
Sorry hoor, maar is dit serieus?
Hij mag echt veel meer omhoog, dit is toch echt té(!!!!!) diep!

verder weet ik niet wat je aan het doen was, ookal was het halsstrekken, moet zijn neus naar voren wijzen.

Het neusje kan ook meer tegen de kin op, want nu rijd je hem neit aan de teugel Knipoog


Dit is dus echt niet te diep. Dit is te laag, want het paard loopt met zijn neus op de loodlijn, dan kan ie nooit te diep lopen Lachen

xxmichellexx

Berichten: 428
Geregistreerd: 04-10-05
Woonplaats: Jirnsum

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 12:07

Ik vind dat je paardje zo netjes loopt hoor liever lang en laag dan dat je hem in de krul trekt...

Roos_s

Berichten: 3500
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: A'hoek

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 18:04

ik weet niet of je altijd zo in je proef rijdt, maar zo is die idd wel beetje laag met zn hoofd... Lijkt wel of je aan het hals strekken bent. Als je paard t hoofd zo laag heeft kan die moeilijk zijn achterhand onder de massa brengen.... Het is idd wel beter dan in de krul, maar ik zou m toch iets hoger instellen