Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Urielle schreef:Ik ken het systeem hoor, heb best wat jonge paarden geredenAlleen als hij zich dus zo opkrult kom ik er ook met de noodrem niet meer aan, hij zit te ver achter het bit.
Dus ik probeer eerst zit+stem, dan zit+stem+hand zacht, dan zit+stem+noodrem maar alarmfase 3 krijg ik dus niet voor elkaar. En hij snapt ondertussen natuurlijk prima dat er geen consequentie zit. Omdat ook het stuur niet werkt kan ik hem niet eens de kant oprijden in geval van nood.
) moet toch eigenlijk wel komen. Als hij niet onder de indruk raakt van een heftige ingreep moet je eens kijken of je dat op een andere manier kan oplossing. Het touwtjes halster idee van Gert v/d Hof is dan misschien een idee? ik zou hem dan wel gebruiken over je hoofdstel. Of verdiep je eens in de one-rein stop.Citaat:@Olympia: nee, hij werkt eerst lekker, eerste 5 minuten tegen de hand en dan zakt hij naar een prettige aanleuning, iets te diep maar gewoon bewerkbaar. In die fase kan ik gewoon rijden, overgangen maken, tempowisselingen, redelijk sturen, en op een gegeven moment is hij moe en dan is het bekeken. En toch is het echt de bedoeling dat ik het einde van de rit aangeef en niet hij

paard) Zijn reactie is steil omhoog en op zijn kont gaan zitten dus voor het inrijden durf ik dat niet aan. We zijn al aan het werken aan 'Het is niet eng als er iemand anders in de bak staat'
Was even vergeten dat je in september al mams was geworden.Urielle schreef:venga schreef:De mijne kon ik toen het stuur en de rem er nog niet zo goed opzaten op mijn zit en stem terug laten komen. Als ze reageert en dus terug komt weer naar voren rijden met je been. Misschien zijn overgangen heen en terug ook nog goed te doen?
Als hij wil werken wel, maar dan flikt hij dit ook niet. Hij doet dit als hij moe begint te worden.
Zelfs instappen is nog werk voor hem nu hij nog zo jong is, ds dat is instappen en stoppen 
Urielle schreef:Hoe werkt het touwtjes halster idee van Gert v/d Hof?

Urielle schreef:Ik ben nog niet zo lang (plm. 10 keer gereden) bezig met mijn driejarige, dus ik heb er nog niet zoveel controle over. Rem en stuur willen wel eens haperenHij begint al leuke grapjes te bedenken
Nu heeft de slimmerik het volgende grapje bedacht, dat er vast wel uit gaat als ik meer controle over hem heb maar misschien heeft iemand tot die tijd een handige tip?
Stap 1: Heel laag en achter de teugel gaan lopen, echt met de neus door het zand en compleet opgekruld.
Stap 2: Over tempo beginnen te draven.
Stap 3: Zich tegen de bakwand aangooien met mijn been ertussen.![]()
Stap 4:![]()
Iemand tips om mijn slimmerikje voor te zijn? Liefst dus al stap 1 op kunnen lossen. Voorwaarts rijden in een poging om verbinding te maken resulteert in een paard dat met zijn neus door het zand begint te rennen waarna hij dus op zijn eigen fijne manierverder gaat. Ik krijg hem met geen mogelijkheid terug in tempo en heb ook geen enkel stuur dus kan hem niet eens tegen de bakband zetten.
Als hij wil werken kunnen we al redelijk overgangen rijden en tempowisselingen in draf trouwens, dan laat hij zich gewoon prettig rijden.
Na een keer goed boos geworden te zijn moet ik eerlijk zeggen dat hij het niet meer gedaan heeft de afgelopen dagen maar toch wil ik eens denken aan een juiste oplossing hiervoor. Het laag opkrullen doet hij nog wel als hij geen zin meer heeft om te werken dus dat moet sowieso opgelost.
De binnenbak is wel erg klein, nog geen 20 x 40, de buitenbak is 20 x 60.Urielle schreef:Hij laat zich niet omhoog halen. Geef ik een ophouding dan laat hij geen tiende van een seconde los maar geeft juist extra druk op het bit zodat ik met een hangend paard zit. Geef ik been bij dan loopt hij dus hangend en drammend over tempo door de bak
) Door die fikse tik krijg je gewoon een vluchtreactie en er is geen paard dat vlucht met zijn neus ter hoogte van zijn knieen. (btw: het is dan ook handig als er op dat moment geen obstakels en/of andere paarden in de bak zijn, want je bent dan wel even op volle snelheid stuurloos
)klawatski schreef:ik zie aan jou verhaal dat jijzelf ook nog onervaren bent
klawatski schreef:Je hebt het er steeds over dat je paard zo groen en onervaren is maar dat is normaal bij een jong paard die worden echt niet geboren en als ze dan 3 zijn hoef je alleen de knop maar aan te zetten en hij draaid zijn computerprogramma af,ik zie aan jou verhaal dat jijzelf ook nog onervaren bent dus ik zou maar beginnen met een ;lesgever erbij voordat je er mee verder gaat en vastzetten aan een bijzetje met een jong dier zowiezo niet doen,da's helemaal gevaarlijk was zeker een tip van een onervaren persoon,dus mijn tip:Niet meer verder rijden totdat je goede begeleiding hebt om verdere ongelukken te voorkomen!Succes

!