hmm, mijn statistiek zit blijkbaar toch veeeeel verder dan ik dacht... Ik heb een klein grafiekje gemaakt in Excel, waaruit een mooie trendlijn komt - die zegt hoe langer de ruiter, hoe hoger het paard (ja, hallo, dat wisten we zo ook al).
Is er iemand die er meer uit kan halen? (ik probeer bv. de -toch wat subjectieve- beoordeling die iemand over een combinatie geeft erbij te voegen, maar dat vind ik niet terug) En is er iemand die me kan laten weten hoe het hier vermeld te krijgen?
Verder rijd ik op de manege op alle paarden en pony's van de 1.32 tot de 1.70 (hebben momenteel niet groter, maar die van 1.70 is super wijd em m'n benen komen net niet tot onder aan z'n buik)
Ik ben 1.75 en mijn pony 1.52 (smal gebouwd). Ik kom er wel met mijn benen onderuit, maar het is niet echt storend volgens mij. voor foto's zie profiel..
ik ben 1.72 en niet zo smal, mijn paarden zijn (denk ik, want nog nooit echt gemeten), 1m 68 (de donkere, Leader) en de andere 1.70 of zo (Jade, de vos), ook omdat ik niet zo'n fijn gebouwde ruiter ben en best lange benen heb vind ik dit een goeie maat voor mij, of het moet een kleiner maar dan wel veel steviger paardje zijn, zoals de fjorden (ook in profiel)
Ik heb een pony van 1,50 maar iemand van 1,85 lang kan er makkelijk op rijden, ze is namelijk erg breed gebouwd.
xxtaifxx
Geplaatst: 03-03-09 22:36
Dus eigenlijk heb je nog heel veel speling met lengte! ik ben zelf 1,77 maar ik ben zo bang dat zo'n ander paard snel te klein wordt! ik ben zelf smal, en heb lange benen... maar tot hoever kun je dan gaan in lengte? of hangt dat echt van het paard af??? want op een haflinger of fjord of zo zie ik mezelf nog niet echt rijden.. maar ik heb een heel leuk paardje van 1,61 gezien... zou dat volgens jullie moeten kunnen?? (ik weeg niet zo zwaar )
MercuryDream
Geplaatst: 03-03-09 22:47
Dat lijkt me lastig te berekenen aangezien de bouw vh paard ook veel verschil maakt. Toevallig kwam ik, toen ik allerlei oude tijdschriften aan het uitzoeken was er een artikel over tegen.
Zul je altijd zien, nu kan ik het dus niet meer vinden