Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

). Met een 'natuurtöltertje' is het 'natuurlijk' gemakkelijker dan met een paard dat er minder of geen aanleg voor heeft, maar het is wel mogelijk. Of het aan te raden is, is misschien een andere vraag, maar als ik hoor hoe Hitske het gehaald hebt, in 1 jaar oefenen, wat toch uiteindelijk niet zo lang is, krijg ik alvast de töltkriebels
.
Citaat:Een ijslander zal een mooiere, zuiverdere tolt kunnen laten zien dan een paard dat het met meer moeite op latere leeftijd heeft aangeleerd, maar dat wil toch niet zeggen dat het absoluut onmogelijk is?

En dat is er nooit uitgekomen, hij had gewoon zulke ruime gangen, TE ruim en daardoor ging hij in de telgang lopen. Maar hij is wel verkocht want je kon er in de dressuursport niks mee beginnen. En hij was een ruin: hij was eerst hengst maar was bij een hengstenhouder in 'opleiding' maar werd daar als het 'pispaaltje' beschouwt van de groep en was gestopt met groeien, toen hebben ze hem gelukkig weer opgehaalt en bij de merrie's in gezet (na de casteratie) en is van 1.59 naar 1.73 gegroeid!!!!! Maar als hengst EN ruin was het eens chat van een paard. Ik mis hem nog steeds. Maar hij's te ver weg om te kunnen opzoeken, weeeeh
Hij's namelijk in Amerika