Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Is zoiets wel goed? Als je nog maar aan dat plekje komt trilt hij door zn lijf en daar wil zij met sporen gaan aanzitten. Lijkt me echt niet goed...
Caira schreef:pff ik moet zeggen dat ik dacht dat je heel jong was aan de manier van vragen. Maar je bent net zo oud als ik ben. Sorry hoor, maar dan ben je prima in staat om zelf te begrijpen dat dit geen manier van doen is, daar heb je bokt echt niet bij nodig.
) Maar ik weet nog lang niet alles, zal waarschijnlijk ook nooit komen, maar ik dacht toch dat bokt er was om n beetje bij te leren. Rianneke schreef:ik zat te kijken op het profiel van de ts en het was eerst je verzorgpaard zei je... hoe reed de eigenaar er toen op? was die toen wel voor het been?
en ik vind het er steeds meer op lijken dat hij niet echt plezier heeft in zen werk als ie zo is... voor het been maken moet in principe niet moeilijk zijn als je zelf consequent genoeg bent!
janderegelaa schreef:Probleem is natuurlijk dat het echt geen maanden hoeft te duren om een paard voor het been te krijgen, sterker nog, het kan zelfs in een paar dagen. Jouw paard heeft blijkbaar een wat strengere aanpak nodig en vaak is 1 keer genoeg om het op te lossen.
Aan de andere kant: je zegt zelf dat hij altijd gesprongen heeft en ik kan er ook geen dressuurpaard in zien eigenlijk. Ik zou mezelf dus afvragen of hij wel wil dressuren. Ik denk het nl. niet.
Die sprongen er nooit mee. En bij hun was hij ook altijd heel braaf maar wel vlot en ook goed aan het been. jasmijntje schreef:Citaat:Is zoiets wel goed? Als je nog maar aan dat plekje komt trilt hij door zn lijf en daar wil zij met sporen gaan aanzitten. Lijkt me echt niet goed...
Natuurlijk is dat niet goed! En je zegt het zelf al!
Ik heb werkelijk nog nooit iemand zoiets zien doen, heb er ook nog nooit van gehoord! Werkelijk belachelijk!!!
Tuurlijk wil die instructeur jou wel lesgeven, echt denk ik hoor! Gewoon vragen!
FlashyFreddy schreef:heb hem volledig laten onderzoeken door de DA toen ik hem kocht.
Dat was eind juni : alles was volledig in orde!
De DA vermoedde dat het kwam omdat hij zo lang weinig gereden werd en niet veel moest doen.
runningkawa schreef:FlashyFreddy schreef:heb hem volledig laten onderzoeken door de DA toen ik hem kocht.
Dat was eind juni : alles was volledig in orde!
De DA vermoedde dat het kwam omdat hij zo lang weinig gereden werd en niet veel moest doen.
Dan zou ik een keer een fysio of osteopaat laten komen.
Je schrijft dat hij 1 kant vlotter is dan de andere
Persoonlijk vind ik dat verdacht.
jasmijntje schreef:FlashyFreddy: Ik kan het alleen maar toejuichen dat je hulp zoekt en raad vraagt op bokt! Denk alleen dat je niet te onzeker hoeft te zijn omdat je op sommige vragen ook zelf het antwoord geeft.
janderegelaa: Wat een onzin dat iemand geen les hoeft te hebben... ook met voor het been rijden!
Het is gewoon dat ik er echt versteld van stond : zij is gediplomeerd en aangeraden door iemand. Blijkbaar wil dat nog nog niets zeggen... corina77 schreef:Als ik jouw was zou ik in elk geval die instructrice voor zondag afbellen, want dat soort barbaarse methoden doen meer kwaad dan goed !!
En inderdaad niet met sporen gaan rijden zolang je je benen niet kunt stilhouden, anders krijgt ie nog meer 'eelt' op zijn buik !