met staart slaan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Drackaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 21:46

obsession schreef:
MIjn paard doet het ook. Eigenlijk constant. En hij heeft wel degelijk last van zn rug en van andere delen in zn lichaam. HIj wordt hier ook voor behandeld en ik merk al dat het beter wordt.
HIj krijgt acupuntuur. Zwaaien met de staart betekend wel altijd iets (behalve dus als er veel vliegen zijn) dus pijn of verzet oid.

niet altijd wand mijn paard doet het ook maar hij heeft echt geen pijn wel hebben alles na gekeken bij hem maar hij heeft echt nergens last van zeft de uithof heeft dat gezegt
hij is alleen snel boos maar voorderst niet

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 21:58

Kijk dan ook eens naar zijn algehele houding als hij dit doet.
Trek hij zijn lippen op, orenspel, ogen.
Er zijn zoveel verschillende soorten zwiepen met de staart, opwinding, boos, blij,vliegen meppen.
Als in de wei een paard te dicht bij een ander komt(zeker te zien bij een merrie met veule op onze stal) dan gaan die oren in de nek, neusgaten opgetrokken en vooral heftig zwiepen met de staart.

Paarden taal is zo mooi.

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 21:59

Ionica die wil ook nog wel eens vervelend met haar staart meppen als er een paard te dicht bij Valento komt of als er gewoon een paar vervelende vliegen in de buurt zijn

Drackaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 22:23

Cowgirl schreef:
Kijk dan ook eens naar zijn algehele houding als hij dit doet.
Trek hij zijn lippen op, orenspel, ogen.
Er zijn zoveel verschillende soorten zwiepen met de staart, opwinding, boos, blij,vliegen meppen.
Als in de wei een paard te dicht bij een ander komt(zeker te zien bij een merrie met veule op onze stal) dan gaan die oren in de nek, neusgaten opgetrokken en vooral heftig zwiepen met de staart.

Paarden taal is zo mooi.

nou mijn paard doet het meestal met ze ooren in ze nek
dat klopt ook wel wand hij word snel boos en is snel geiriteert

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 11:04

Drackaar"]
[quote="obsession schreef:
MIjn paard doet het ook. Eigenlijk constant. En hij heeft wel degelijk last van zn rug en van andere delen in zn lichaam. HIj wordt hier ook voor behandeld en ik merk al dat het beter wordt.
HIj krijgt acupuntuur. Zwaaien met de staart betekend wel altijd iets (behalve dus als er veel vliegen zijn) dus pijn of verzet oid.

niet altijd wand mijn paard doet het ook maar hij heeft echt geen pijn wel hebben alles na gekeken bij hem maar hij heeft echt nergens last van zeft de uithof heeft dat gezegt
[/quote]

Je moet wel lezen want ik heb toch ook verzet geschreven! Je zegt zelf dat ie snel boos wordt dus dat is dan toch een vrom van verzet...

Drackaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 13:03

obsession"]
[quote="Drackaar"][quote="obsession schreef:

[/quote]

Je moet wel lezen want ik heb toch ook verzet geschreven! Je zegt zelf dat ie snel boos wordt dus dat is dan toch een vrom van verzet...
[/quote]

het boos zijn wat hij doet is geen verzet
dat heeft de dierenarts zelf gezegt
hij word boos om even te eteren weet niet of jij dat verzet vind maar ik niet
en hij doet het ook met zijn oren naar vooren en op buitenritten
hij vind het staart zwaaien gewoon leuk of zo

warren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 16:30

Mijn eerste paard (kwpn-er) deed het ook, die had gewoon niet genoeg ontspanning in haar rug. Uiteindelijk (veel oefenen op ontspanning) kwam het goed.

Mijn huidige Fell-pony doet het ook. Hij loopt voor de kar, en als ik hem aanspoor met de zweep verzet hij zich.Dan slaat hij met z'n staart. Als ik hem dan duidelijk maak dat het ECHT de bedoeling is dat hij actiever moet, doet hij het uiteindelijk,en slaat dan niet meer met de staart.Verzet dus. Onder het zadel doet hij het ook, en bokt wel eens (zie Cody).Da's dus gewoon eigenwijs verzet!! Daar kun je dus wel doorheen komen.

Dus m.a.w., er zijn bij jouw paard ook twee mogelijkheden, en je weet zelf het beste welke van de twee........gewoon uitzoeken!!
suc6.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 17:00

pebblientje schreef:
mijn vorige paard deed het ook,heel erg.misschien verzet,misschien pijn.afijn,waar hij nu staat hebben ze een ataxie test gedaan,en daarin was hij ligt vertraagd.zodra er echt niets van hem gevraagt wordt(lange teugel buitenrijden)stopt het staart zwiepen.enne orri:dat met teveel been werken in tegenstelling tot de rest???moet je dan meer hand gebruiken ofzo?been kun je naar mijn weten nooit teveel geven...zolang het paard er maar naar voren op reageert!

Been kun je zeker wel te veel geven, de clue is dus niet om harder in te werken met de rest maar om je beenhulp te verfijnen en niet onnodig te gebruiken, bijvoorbeeld ruiters met een onrustig onderbeen.
Zie je misschien niet als been, maar het paard toch zeker wel...
Dat jij direct denkt aan het gebruiken van meer hand, dat heb ik zeer zeker niet geschreven.

Kelly_oud

crissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 23:19

hoi chrissie
ik denk dat het door vliegen of horzels komt ik weet het niet zeker maar voor alle zeker zou ik als je gaat rijden citronele roller of spuit gebruiken en dat bij zijn kont en benen doen kan altijd even proberen misschien helpt het ?
succes! *LOL*

groetjes van kelly en pootjes van bruce

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 00:11

Steef schreef:
Of je perfect rijdt als je Z1 dressuur bent.....

inderdad daarom kun je nog fouten maken hoor! Een vriendin van mij rijd ook Z1, maar krijg ook les, duz zij leert ook nog nieuwe dingen, zelfs haar zit speelt ook nog een rol!

musje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 11:27

het hoeft niet altijd een slecht teken te zijn hoor. het paard van mijn zus doet het ook en dit is gewoon omdat ze haar werk moeilijk vind sommige doen hun oren naar achteren en zij slaat heel gauw met haar staat. echt merrie gedrag vind ik het altijd. niet dat je het bij ruinen of hengsten niet ziet maar over het algemeen iets minder.

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 16:10

Er zijn natuurlijk meerdere redenen waarom een paard met zijn staart zwiept. Hoeft niet per definitie protest te zijn. Tijdens het rijden kan het bijvoorbeeld zijn dat hij moeite heeft met zijn evenwicht te bewaren, met name bij wat verzamelde oefeningen. Het is een beetje vergelijkbaar met het bewegen van je armen als je bijvoorbeeld op de evenwichtsbalk gaat lopen. Kijk maar eens naar een paard dat piaffe moet doen. De helft van de paarden zwaait dan ook met zijn staart om het evenwicht te bewaren.

Natuurlijk kan het ook zijn dat de ruiter onrustig op het paard zit. Ik weet ook niet of het paard het aldoor doet of alleen bij bepaalde oefeningen? Misschien heeft het paard zoals al eerder gezegd last van zijn rug? Er zijn zoveel dingen waaraan het kan liggen. Succes ermee in elk geval!

Groetjes van Patricia

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 13:47

Margreet schreef:
Ordinair last van vliegen is ook een mogelijkheid...

mwah, in de winter zijn er meestal niet zoveel vliegen. Knipoog
t paard van een vriendin doet het idd ook constant.
Een paard wat ik reed deed t ook maar dat was omdat ie rugproblemen had (dus daarna ook niet meer gereden...),
Op t eerste gezicht denk ik ook direct aan protest of rugproblemen maar dat paard van die vriendin, is supergezond en blij tijdens t rijden dus daar is t geen protest bij.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 23:07

Mijn pony doet het soms als je net opstapt, dan gaat hij zich helemaal spannen, zwiepen met zijn staart en dan weet ik dat ik op moet passen en hem flink bezig moet houden want dan is het net een bommetje. meestal is het met een paar minuten over en is hij weer rustig en ontspannen. Vroeger was het elke keer zo. Toen kon hij ook zo weg scheuren en bokte hij iedereen eraf. De afgelopen jaren is het steeds minder geworden en nu komt het vooral voor als hij erg druk is of een tijd niet bereden is geweest. Bij die van mij is het dus een stukje spanning, overdaad aan energie en/of protest.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 10:22

Ook al rijdt ze 20 paarden in het Z ze zal altijd paarden tegenkomen waar het niet mee klikt. Misschien is dat ook hier het geval daardoor zal de nodig spanning opbouwen en de ruiter rijtechnisch het paard vast rijden. Het gaat dan beetje bij beetje en je merkt er zelf weinig van pas wanneer je van iemand anders les hebt of een fysio komt kijken zal die misschien het nodige vinden. Dit zegt absoluut niets over het niveau van de ruiter of het paard.

Lijkt me duidelijk en probleem waar iemand van buitenaf na moet kijken een fysio bv. Zelf heb ik er super ervaring mee en problemen waren binnen 3 maanden weg.