Altijd schrikken in dezelfde hoek.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renza

Re: Altijd schrikken in dezelfde hoek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:09

Denk dat het er ook wel wat mee te maken heeft dat jij nu elke keer denkt: weer die hoek, ze gaat vast schrikken.
Dus misschien nog wel belangrijker dan je paard bezig houden: probeer jezelf ook bezig te houden zodat je vergeet dat je paard misschien wel gaat schrikken. Desnoods tijdens losstappen niet gelijk er langs, maar steeds langzaamaan iets dichterbij totdat je opeens perongelijk in de enge hoek bent zonder dat jij en je paard bedenken dat die hoek eng is.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 15:45

@ Renza: maar mijn vriendin reed er dinsdag op (we wisselden even van paard) en zij wist niet hoe ze is in die hoek maar ze deed het bij haar ook..

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:33

ik ben het met valiantS eens...je kunt beter de hoek negeren en dan tot hij ontspannen is er steeds dichter er langs.. kan mischien een paar dagen duren.. maar zo heb ik het ook gedaan met mn pony en dat werkt echt super hoor...

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:41

NEGEREN!!

hoe meer jij in die hoek gaat trekken, schoppen, extra voltes rijden etc des te meer je aan gaat geven dat er echt iets aan de hand is in die hoek. Ik rijd gewoon door, en na 2 keer kijkt ze niet meer...

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 09:40

Je weet dat je paard schrikt in die hoek dus onbewust zul je dat ook gaan denken met als gevolg dat hij ook werkelijk weer schrikt.
Je moet je paard met stelling naar binnen erlangs laten lopen. Dus heel goed je binnenbeen erbij. Hij mag niet kijken naar dat bosje. Zijn aandacht moet tijdens dat half uurtje dat je rijdt voor jou zijn, de rest van de dag kan hij doen wat hij zelf wil.
Aangezien je weet dat hij gaat kijken vraag je een aantal meters voor het bosje al stelling naar binnen, druk hem met je binnenbeen erlangs. Valt hij naar binnen geef hem maar eens een por. Hij moet gewoon luisteren en niet zeuren op zoiets.