Paard met 1 oog..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Re: Paard met 1 oog..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:15

Heb een paard gekend dat veel problemen gaf met zadelmak maken, hij liet de ruiter er niet opkomen, flipte compleet. Het bleek dat hij blind was aan één oog, het linker, sindsdien is er rechts opgestapt en verder probleemloos bereden Haha! Heeft later gewoon concoursen gesprongen. Hoeft helemaal geen probleem te zijn.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:56

Ken er ook een, hebben we ook zadelmak gemaakt. Je merkte wel dat als hij moest lopen met zn goeie oog naar de buitenkant dat ie heel onzeker was. Verder wel blaaf maar wel schrikkerig...

niic0le

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:09

mijn paard ziet ook maar met een oog dat is drie jaar geleden gekomen maar ik merk het helemaal niet, af en toe stoot ie zich wel is met die kant en met rijden in de bak gewoon goed sturen en buiten heb ik er helemaal geen last van

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:27

Ken een pony die maar met 1 oog ziet (op latere leeftijd pas blind geworden aan dat ene oog) en hij loopt Z2 op dit moment, geen probleem dus Haha!
Het enige waar ze op letten is praten als je hem aanraakt aan zijn blinde kant, zodat hij je hoort aankomen.
En als ze de ring binnenrijd maakt ze een extra grote bocht zodat hij duidelijk dat pionnetje met de letter A erop ziet Haha!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:32

Mijn paard is blind aan zijn rechteroog. Zo is hij niet geboren, en doordat we een ongeluk hebben gehad vanwege een extreme schrikreactie van hem weet ik het sinds een jaar.
In het rijden merk ik er niets van, hij doet het super in de dressuur en we zijn M1. Het enige waar ik rekening mee moet houden is dat hij op vreemd terrein en met buitenrijden steeds wegspringt als hij rechts iets hoort wat hij niet ziet.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:54

wij hebben ook een manegepaard met 1 oog, gaat prima, alleen hulpen moet je iets duidelijker geven (hoek om op de hoefslag bv) omdat hij niet automatisch de hoefslag volgt maar rechtdoor loopt. Rijden wel alleen ervaren ruiters op.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:58

Mijn vorige pony had ook maar een oog. Daar deed ik gewoon alles mee (dressuur, springen, buitenrijden etc.) Het enige waar je op moest letten is dat je hem niet van rechts (blinde kant) benaderde zonder dat hij je hoorde.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:00

Mijn veulen heeft ook 1 oog.. en denk dat een paard dat al in de sport gelopen heeft en dan blind word het beter zal doen dan eentje met 1 vanaf de geboorte.. ik merk aan mn veulen dat hij soms erg scheef loopt om iets te kunnen zien.. maar denk ook dat als ik eenmaal ga rijden het gewoon hard trainen is en veel vertrouwen moet zijn.. hij heeft wel al een hek van 1.50m gesprongen omdat hij de wei werd uitgejaagd.. dus hopelijk word t ook een leuk springpaard.. maar dat blijft afwachten