stijf paard,, hoe soepeler maken??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ktink

Re: stijf paard,, hoe soepeler maken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 17:44

Heel erg bedankt voor alle reacties!
Ik kan er zeker wat mee!

Ik ben nu een paar dagen bezig met haar benen naar voren strekken enz. Ik merk nu al verschil!
Ze is in longeertraining. En ze liep vandaag zelfs uitgestrekt! Dat had ik nog niet eerder bij haar gezien Haha!.
Volgensmij gaat het helemaal goed komen en ik hou jullie tips zeker in mn achterhoofd!

Sanneh14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:32

Hoe strek je haar benen nu? (gewoon nieuwsgierig welke manier je toepast Knipoog )
En Hoe longeer je? (met/zonder bijzetteugels/pessoa..)

groetjes Knipoog

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 18:07

Ik strek haar benen naar voren 3x achter elkaar en dit 2x per dag. Ik ben van plan om uiteindelijk met dubbele longeerlijnen en bijgezet te gaan longeren. Dus nu ben ik haar aan het longeren in een longeercirkel met 1 longeerlijn. Als dit goed gaat ga ik verder met dubbele longeerlijn en uiteindelijk bijgezet. Maar hier neem ik wel de tijd voor..

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:42

lekker veel figuren rijden! en zoals de rest al zei: longeren.
maar wel alles opbouwen, niet van de eerste keer haar overvallen

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 18:48

Ik probeer tijdens het rijden super veel figuren te maken, maar ze blijft erg recht in bijvoorbeeld een volte. En haar rond te krijgen is mij niet gelukt. Want als je haar naar binnen wil laten kijken en haar lichaam wil laten ronden, valt ze gewoon naar binnen en loopt ze ook door mijn binnenbeen heen.
Noujah,, ze is nog niet heel lang onder het zadel (noujah, een jaar) maar heeft toen eigenlijk alleen maar buiten gereden, en verder niet veel bijzonders in de bak, dus op haar binnenbeen heeft ze niet geleerd om op te reageren.
Hoe krijg ik haar wel rond door de bocht heen.
Ze kan btw haar hals wel helemaal krommen, maar de rest van haar lichaam houd ze helemaal recht.
Hebben jullie daar nog oefeningen voor? Dat ze de rest van haar lichaam moet ronden?

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 18:49

Noujah,, ze is natuurlijk wel erg dik, heel makkelijk zou het ook niet voor dr zijn...

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 18:54

Als ze wat minder dik is, zou het buigen moeten kunnen. Bedenk wel dat ze het nooit heeft moeten doen, dus vraag niet teveel ineens. Stapje voor stapje. Als ze je binnenbeen negeert wil een klein tikje met je zweep achter de singel weleens helpen. Ook een kleine volte (metertje of 10, ook opbouwen --> steeds kleiner, niet meteen 10 meter als ze dat moeilijk vindt) wil wel eens helpen, dan moet ze op een gegeven moment wel buigen. Zorg er wel voor dat je zeker weet dat er geen lichamelijke reden is voor het niet willen buigen (behalve het dik zijn) anders kan je dingen echt kapot rijden. Werk eraan met een instructeur!!

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 18:57

Ik doe dit ook zeker niet alleen!
En volgensmij valt ze gewoon om als ik de volte steeds kleiner maak, idd dit idee krijg ik in een grote volte in galop, dat ik hem zeker niet kleiner moet gaan maken.
Noujah, dit kan ook komen omdat ik een keer met paard en al om ben gevallen en niet heel fijn terecht ben gekomen. Ik ben nogal voorzichtig nu. Tong uitsteken

xUbenterx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 18:34

wat ook vaak helpt is balkjes draven/galopperen...
als je dit zelf een beetje eng vind, en je paard ook, kan je ook op de longe balkjes leggen...leg dan het ene balkje wat dichter, en het andere balkje wat ruimer, dat i ook leert opletten...dit werkt egt!