Wanneer gebruiken jullie je slof?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hessel

Berichten: 2261
Geregistreerd: 10-08-06

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:01

ik gebruik de slof ook nooit, daar hou ik niet zo van

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:11

Als ik weer eens een handelspaard/pony heb staan die even wat extra hulp kan gebruiken (ik knoop er echt niet direct een slof aan, maar soms helpt het om ze even te wijzen welke kant die neus op moet) Mijn eigen paard rij ik zelden met slof, soms als ik haar er met een bepaalde oefening niet door kan houden, maar eigenlijk heb ik er met dat paard sneller nadeel dan voordeel van. Ik doe niet aan in de krul trekken oid, slof moet wel met (heel veel) beleid worden gebruikt.

bud_gloor
Berichten: 1222
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: in de buurt van Rotterdam

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:07

ik rij nooit met slof, niet nodig en hou er ook niet zo van !

mondi

Berichten: 244
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Aan de Noord-Hollandse kust

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:10

Met buitenritten, aangezien ik niet suïcidaal ben.... Haha!

Seranolover
Berichten: 264
Geregistreerd: 13-08-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 11:24

Okee fijn om te weten wanneeer jullie het dan gebruiken! ik gebruik hem bij me eigen paard ook nooit! maar ivm. mijn paard die kreupel is rijd ik nou op een ander! waar ik hem 1 x ofzo bij heb gebruikt;)

San

Berichten: 13265
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Ouddorp

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:12

Ik heb er eerlijk gezegd nie eens een. Bij een pony die eem eerst bij ons op stal stong gebruikte ze hem om hem omlaag te halen, dit paard steigerde nogal hoog en die dreigde zich dan achterover te laten vallen.

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:31

Ik gebruik hem nooit. Ik moet ook zeggen dat ik er niet eens 1 in mijn bezit heb.

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 20:57

Sansje schreef:
Ik heb er eerlijk gezegd nie eens een. Bij een pony die eem eerst bij ons op stal stong gebruikte ze hem om hem omlaag te halen, dit paard steigerde nogal hoog en die dreigde zich dan achterover te laten vallen.

Paarden die extreem steigeren vind ik juist doodeng met een slof eraan Nagelbijten / Gniffelen Hoofd omlaag trekken heb je dan echt niets aan, haal je ze alleen maar mee uit evenwicht en dan lig je voor je het weet gezellig samen op je rug Clown

_RobinA_

Berichten: 1423
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Louisendorf (Bedburg-Hau)

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:25

Ik gebruik hem ook alleen als ik ga buitenrijden. (hangt de hele rit gewoon los, maar voor het geval dat...)

hessel

Berichten: 2261
Geregistreerd: 10-08-06

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:20

gomir schreef:
Sansje schreef:
Ik heb er eerlijk gezegd nie eens een. Bij een pony die eem eerst bij ons op stal stong gebruikte ze hem om hem omlaag te halen, dit paard steigerde nogal hoog en die dreigde zich dan achterover te laten vallen.

Paarden die extreem steigeren vind ik juist doodeng met een slof eraan Nagelbijten / Gniffelen Hoofd omlaag trekken heb je dan echt niets aan, haal je ze alleen maar mee uit evenwicht en dan lig je voor je het weet gezellig samen op je rug Clown


ja inderdaad, als je trekt en been geeft, kan hij toch ook maar 1 kant op en dat is omhoog en als ie dan dreigt zich achterover te laten vallen, heb je wlichtelijk een probleem Scheve mond

Yannicke

Berichten: 7699
Geregistreerd: 07-11-05

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:39

ik gebruik dus nooit een slof bij mijn paard, heb m alleen de 1e paar keren dat ik naar buiten ging met mijn paard er voor de zekerheid aangehad, maar had m achteraf gezien helemaal niet nodig.

hessel

Berichten: 2261
Geregistreerd: 10-08-06

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:43

goed zo yannicke! Tong uitsteken Ik ook niet, en als je m gebruikt omdat hij buiten anders niet te houden is, vind ik het anders, maar ik vind niet dat je de slof moet gebruiken om je paard aan de teugel te krijgen!
ik bedoel: wie heeft hem dan aan de teugel gekregen: jij of de slof? Knipoog

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:44

Ik pak er een slof bij om te begrenzen als ze door de teugel dreigen te trekken of springen. Je voorkomt dan net dat ze er doorheen drukken, en verder hangt die los.

hessel

Berichten: 2261
Geregistreerd: 10-08-06

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:46

zo kan het ook ja

Yannicke

Berichten: 7699
Geregistreerd: 07-11-05

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:37

hessel schreef:
goed zo yannicke! Tong uitsteken Ik ook niet, en als je m gebruikt omdat hij buiten anders niet te houden is, vind ik het anders, maar ik vind niet dat je de slof moet gebruiken om je paard aan de teugel te krijgen!
ik bedoel: wie heeft hem dan aan de teugel gekregen: jij of de slof? Knipoog



de slof! Tong uitsteken ik zie ook wel eens mensen rijden, die op de slof rijden, en dan de teugels in een boogje hebben... niet goed dus...

Peet_Paneel

Berichten: 2265
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Bolsward

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:41

NOOIT Haha! en die zal ik ook nooit gebruiken!

Yannicke

Berichten: 7699
Geregistreerd: 07-11-05

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:42

brendalover schreef:
NOOIT Haha! en die zal ik ook nooit gebruiken!



haha ik zie het ook in je onderschrift OK dan!

Peet_Paneel

Berichten: 2265
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Bolsward

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:49

niceboy16 schreef:
brendalover schreef:
NOOIT Haha! en die zal ik ook nooit gebruiken!



haha ik zie het ook in je onderschrift OK dan!



hihi ja Haha! Haha! ,,

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:29

IK heb laatst 2 x met slof gereden, want we zijn in de sloot gevallen en zijn nu erg gespannen in galop. Paard omdat ze dr rug op sloot gooit(lees niet los laat) en ik omdat ik niet goed kan zitten.

Na 2 rustig te hebben begrenst met een slofje(half in een boog.) er weer afgehaald en ze galopeerd beter dan ooit te voren

Boreas
Berichten: 181
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Rijsenhout

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 01:44

Ik heb ook een periode gehad dat ik met slof reed maar dan wel onder het toeziende oog van mijn instructrice.
Met mijn nieuwe paard zit ik er wel over te denken om het een keer te proberen want meneer kan af en toe zo vreselijk het bit vastpakken en zijn hoofd echt helemaal rechtop zetten dat je letterlijk geen kant meer op kan.

Als ik alleen rij in de bak is dat niet zo heel erg, maar mensen vinden je opeens niet meer zo aardig als je echt helemaal onstuurbaar bent en " aanrijdingen" veroorzaakt.

Voorlopig blijven we nog maar even zonder door oefenen, maar mocht er een ooit een slof omgaan dan wel onder begeleiding dat het op een goede en verantwoordelijke manier gebeurt.

MyHappyHorse

Berichten: 1196
Geregistreerd: 07-07-06

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 01:48

ik gebruik de slof met buiten ritten omdat die van mij zo lief is ze kop zo hoog omhoog te gooien dat ik al enkele keren en blauwe neus heb gehad. en hijs is niet te houden al we en stukje willen draven. ik doe de slof zo dat ie normaal omhoog kan.

Qimm

Berichten: 15227
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 08:49

Ik gebruikte het bij longeren, maar nu heb ik een gogue, en dat gaat wel beter (ze ging hangen op de slof, niet zo handig dus)

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 08:56

Anno nu gebruik ik hem nooit, hangt een beetje te verpieteren in de kast. Toen ik mijn paardje net had, reed ik les bij iemand waarvan ik altijd met slof moest rijden, maar ik was ook net een beginneling en ging er dus ook niet goed mee om. Heel soms als ik merk dat mijn paard heel erg fris is heb ik hem er nog wel eens aangehangen zodat ik hem binnen bereik had mocht het nodig zijn! Ben niet zo'n voorstander van hulpteugels met rijden. Ik adviseer wel eens mensen die nog totaal geen controle over hun paard of pony hebben gebuik te maken van een gogue omdat je die niet in je handen erbij hoeft te nemen en deze mits goed afgesteld alleen in werking treed wanneer het nodig is en op andere moment ontspannen erbij hangt.

Helaas zijn er nog altijd mensen die naar een slof grijpen

Wietse_07
Berichten: 2134
Geregistreerd: 10-07-06

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:10

NOOIT Haha! zal er nooit aan komen ook!!!!

Er is er bij ons op stal ook 1 en die rijd m2 en rijd ook altijd met slofteugel, ik denkt dan van als je m2 rijd en je paard nog niet zonder slof fatsoenlijk in de aanleunig krijgt wat ben je dan voor ruiter:? als je dan m2 rijd moet je tog ook wel kunnen laten zien dat je het zonder kan tiog??!! of ben ik nu raar...?



voor mij nooit geen slofteugel Misselijk

Wietse_07
Berichten: 2134
Geregistreerd: 10-07-06

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:13

sorry foutje nooit EEN slofteugel ihihi