steigeren tijdens de buitenrit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

N_fotografie

Re: steigeren tijdens de buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:30

Haha, ik heb ook al boze PB's gehad, net of ik een of andere mishandelaar was Knipoog Ze zullen er goed van schrikken, en dat is maar goed ook, een klein tikje op het hoofd, dat ze even door hebben dat het hún ook pijn kan doen (want ik heb al 3 keer een paard óp me gehad, en ik verzeker je, dat is niet plezant.) Een kleine waarschuwing, net als een tikje onder de buik, wat is daar nou mis mee? Ik zal het zelf niet doen, aangezien ik dan geen paard meer over hou, maar misschien helpt het wel bij haar!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:43

Ja maar als het paard steigert omdat hij misschien ergens last van heeft ga je hem toch niet slaan?

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:44

Maar als hij nou nergens last van heeft zoals de TS schrijft?Als hij het gewoon doet voor the fun? Ik zou het ook niet doen, daar niet van, maar misschien helpt het om een paard van zulke kwaaltjes af te helpen, wat heb je eraan als je er nou onder ligt? Dan heb ik het liever zo dan andersom!!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:45

Zou hem dus eerst goed na laten kijken. Steigert het paard in de bak ook?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:48

Mijn pony steigert ook vaak als ik buiten rijd, mankeert verder niks, is alleen omdat ze graag naar stal wil (daar staat de andere pony) als ze steigert en probeerd om te draaien geef ik een tik. Terwijl ze steigert geef ik veel been om te zorgen dat ze weer naar voren gaat en op 4 benen gaat staan. Tik tussen de oren heb ik al een keer geprobeerd maar daar word ze alleen maar kopschuw van, en het lost het probleem niet op.

tikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:04

ik draai mijn pony om als ze steigerd als ik erop zit,, met meer been geven gaat ze hogen en knalt ze achter over (niet echt fijn) ernaast is tikje onder de buik echt super handig! iedereen moet het proberen, en van tikje op de kop worden meeste kopschuw en dat ik ook weer geen pretje! serieus probeer een tikje onder de buik, paard staat dan gelijk weer op 4 benen, misschien handig als je naar buitengaat dat je dan iemand mee neemt die ernaast loopt en dan een tik geeft,

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:08

Haha, ik denk dat ik dan met mijn beter vlieglessen kan nemen! Knipoog

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 23:08

Nee mw steigert alleen in de bak als ze moet werken, dus als ze onder iets uit wilt komen. Als je een beetje rijd voor de fun en ze hoeft niet hard te werken, geen probleem, zal ze nooit steigeren.
De eigenaresse is iemand die zeer goed kan rijden, ze rijd ook paarden in enzo, als zij erop zit en rijd in de bak, ik verzeker je dan moet het paardje werken, dan steigert ze maar als ik erop zit ( kan lang niet zo rijden als de eigenaressee zweet zelfs niet als ik rijd, als de eigenaresse rijdt ; binnen de kortste keren nat!

De koeienring heb ik geprobeerd, het touw knapte...helaas.

En de tik op haar hoofd...hielp idd niet.
Tikje tegen haar buik....valt te proberen

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 08:32

Heel veel succes ermee, wel naar dat ze zulke eigenaardige eigenschappen heeft..

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 23:02

Hoi
Gisteren buiten gereden niks aan de hand, constant aan de teugel laten lopen en een beetje wijken ed.
Vandaag heeft ze 1x gesteigert daarna goed bezig gehouden verder niet meer gesteigert!!
Bedankt voor alle tips!!!!

JackieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:06

Fyn dat het nu beter gaat Knipoog

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 18:21

Haha! ben er nu ook op voorbereid als ze wil gaan steigeren voel het nu aankomen.

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:34

Eerlijk gezegd vind ik dat er wel meteen vreemde tips worden gegeven. Voordat je met etenswaar of zand je paard gaat slaan zou ik toch echt goed laten checken door een physio of osteopaat of het dier nergens last van heeft vooral omdat je aangeeft dat ze het doet als ze echt aan het werk moet. Ook je zadel zou ik goed na laten kijken. Paarden doet dit soort dingen over het algemeen niet voor de lol of om ergens onderuit te komen. Heb je dit uitgesloten dan zou ik het verder vooral voorwaarts oplossen op die manier kan ze niet steigeren. Als ze hangt zou ik haar gewoon voorlopig niet meer vast zetten.