opstappen terwijl het paard loopt.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Re: opstappen terwijl het paard loopt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:53

Shadow0 schreef:

Massage en aaien zijn wel andere dingen hoor. Bij massage is het de bedoeling dat je inwerkt op de spieren.

Verder spreekt de methode die je beschrijft qua beloning (en ook het 'wegnemen van druk') me niet zo aan, niet omdat het fout is, maar omdat het wat simpel en rechtlijnig is. Dat laat, naar mijn mening, te weinig ruimte voor het eigene van elk paard. Maar goed, dat is een discussie die helemaal niets met het oorspronkelijke onderwerp te maken heeft Lachen
Dus ik laat het hier maar bij. Ik denk alleen dat je nooit uit het oog moet verliezen dat paarden van elkaar verschillen, en mensen trouwens ook (opmerking over vriendjelief...)

Opmerking van vriendjelief was sarcastisch bedoelt,maar ieder persoon vat het anders op.
Ik ben best benieuwd wat je bedoelt met datgeen wat ik vetgedrukt heb,per pb mag ook.
Tja,het hangt ervanaf wat jij ziet als massage.Een halster op een bepaalde manier aanbrengen kan ook een soort massage zijn

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 13:12

Best kan sdat je paard last van zn rug heeft

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 16:36

vera23 schreef:
Best kan sdat je paard last van zn rug heeft

Ik denk dat hij dan wl anders zou reageren. Dat je dat ook tijdens het rijden zou moeten merken.
Ik denk dat dit paard hierin beter opgevoed moet worden. Dat ligt zelf aan hoe consequent je bent, ik heb nu een driejarige sinds kort onder het zadel, na twee weken kon ik zelfstandig opstappen en ze veroerd geen fin, en niet omdat ze angstig is ze is harstikke ontspannen.

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 22:33

Tegenover de bakrand zetten is misschien wel een goed idee