Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zep schreef:Ik heb eigenlijk niets toe te voegen aan bovenstaande. Vooral in de reactie van lieverd kan ik me goed vinden.
Paardrijden doe je in de eerste plaats met je verstand. Je moet je paard kunnen begrijpen voordat je hem kunt trainen. Inzien waar zijn zwakke en sterke punten zitten, en bij problemen eerst bedenken waar die vandaan komen, voordat je symptoomoplossend aan het werk gaat, want daar schiet je dus helemaal niets mee op.
Het doel is niet dat die kop op een bepaalde plek zet, maar dat je je paard gymnstiseert en sterker maakt. Dát is je doel en dáár zoek je je trainingsmethode bij.
Citaat:Door een paard te forceren in een bepaalde houding te lopen dwing je hem zijn lichaam verkeerd te gebruiken op die manier moet het paard extra ronding in de hals maken en laat ze de rug toch niet los. Op deze manier wordt de rug niet beter en raakt de hals overbelast wat tot nog meer verzet gaat leiden verderop in de training.
ducotjuh schreef:Een paard is net zo hard in de mond als jij haar vast houd.
Citaat:Bedenk echter wel dat het ook averechts kanwerken en dan ontwikkel je een onderhals. Ook moet je niet vergeten om het touw steeds weer langer te maken, zodat het paard ook leert om op de goede en normale wijze in balans te lopen.