Help! Het gaat om leven en.. nouja zeg maar mishandeling!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Eleandra

Re: Help! Het gaat om leven en.. nouja zeg maar mishandeling!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 22:42

aerdenhout1 schreef:
Hier nog een die het niet helemaal snapt??? Je hebt volgens je profiel twee eigen paarden en ook nog eens drie verzorgpaarden?? Staan die dan ook in Spanje? En zoals Sonja al zei wat gebeurt er met je paard als je weer in Nederland bent? Staan je twee eigen paarden in Spanje kijk dan of je iemand kan krijgen die op je andere paard met je mee rijdt en probeer onderweg steeds verder van het andere paard te lopen.

Hier wat uitleg Knipoog
Mijn vader woont in spanje en ik ga hem daar iedere vakantie bezoeken. Mijn verzorgpaarden staan in NL want met allen vakanties paarden en wekelijkse les hou ik het niet vol Tong uitsteken. Mijn vader verzorgt ze zolang ik er neit ben. Hij rijd ze dan ook, als ik er ben dan ga ik ook regelmatig met hem smaen naar buiten. Met afstand nemen heeft ze geen moeite want dat betekent dat ze langzamer mag lopen Tong uitsteken:P. Ik hoop dat dit het voor iedereen iest duidenlijker maakt.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 07:51

Maar nou snap ik nog steeds niet precies waarom ze dan weg moet.
Is ze in de bak ook wel eens lui/sloom of niet voor het been?

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 11:00

tamary schreef:
3 jaar is zeker voor een Anda te jong om gereden te worden. Ookal kan de DA niets vinden de kans is zeer groot dat er iets pijn doet. Daarnaast is het ingereden worden mentaal behoorlijk belastend. Hoe braver ze zijn hoe gemakkelijker je te snel gaat. Ik zou haar een jaar de wei op doen en hopen dat ze dan goed opknapt.

Lui en dominant geloof ik niet. Mentaal overbelast wel.

Ja ben ik het mee eens.........

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:30

Het is misschien juist niet overbelast maar onvoldoende uitgelegd. Daar bedoel ik mee dat het paard wellicht geen idee heeft wat er van haar verwacht wordt. Ook al lijkt het inrijden/zadelmak maken nog zo makkelijk te gaan, er zijn altijd dieren die anders zijn dan andere paarden. En de kans is groot dat ze mentaal nog zo jong is dat ze gewoon niet goed begrijpt wat er van haar verwacht wordt. Dat moet je dus aanleren door gewenst gedrag te belonen.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 13:14

oosterhoff schreef:

ja ook in de bak is ze zo..

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 16:40

Eleandra schreef:
oosterhoff schreef:

ja ook in de bak is ze zo..

Heb je wel eens geprobeerd om wat meer te voeren? Dat kan al een stuk schelen. Veel mensen denken daar niet direct aan maar het scheeld stukken bij die jongere paarden. Gewoon even een kilo extra bix erin en vaak worden ze daar dan super attent van en kunnen ze wel voorwaarts. Het kan dus heel goed zijn dat ie te weinig energie heeft en dat op deze manier probeerd aan te geven

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 17:51

OK ik zal dat ook uitproberen Knipoog

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:34

mijn pony deed dat ook een poosje toen ikhem net had Boos!

maar laat haar dan ook zien wat de leuke kanten zien van het rijden, dat als ze na het rijden en na dat wat ze zo juist GOED heeft gedaan heel erg word beloond Knipoog

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:30

Geduld. Dat is eigenlijk het enigste wat ik kan zeggen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 07:44

Ga eerst ook eens dressuurmatig in de bak bv met hem aan de slag. Je probleem ligt niet bij het buiten rijden waar je paard dus niet voorwaarts wil, maar in het algemeen bij het ´probleem´ dat je paard niet voorwaarts is.

Dat moet je aanpakken en inderdaad met geduld. Dan bereik je het meeste, niet door gefocussed op die 4 weken te trainen dat hij dan moet lopen omdat hij anders weg moet. Het heeft gewoon tijd nodig, misschien dat juist iemand anders die tijd en geduld na verkoop wel op kunnen brengen?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 07:58

Als ik het zo lees is je paard pas maximaal 4 maanden onder het zadel. Misschien moet je je verwachtingen een beetje bijstellen? Persoonlijk rij ik nog niet alleen buiten met een paard wat pas 4 maanden onder het zadel is. Misschien kun je eerst gaan doen wat ze wèl kan? Dus met andere paarden mee en lekker stappen. Als dat een aantal keer heel ontspannen goed gaat kun je heeeele kleine stukjes draf inbouwen. Probeer niet te snel te willen met je paard omdat jij een tijdslimiet hebt. Daar heeft je paard geen boodschap aan...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 08:48

Ir111 schreef:
Probeer niet te snel te willen met je paard omdat jij een tijdslimiet hebt. Daar heeft je paard geen boodschap aan...

Dat bedoelde ik dus ook te zeggen, alleen kwam ik niet op de juiste woorden in de juiste volgorde Lachen

sorayaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:09

misschien toch een zweepje, mijn pony deed het eerst ook. Maar sinds ik een zweepje bij me heb doet ze het echt niet meer