houding (nu met foto's :o )

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 19:36

weet je wel hoe je correct moet zitten. Dus als je erop let dat je dan wel weet hoe het moet?
In dat geval heb ik een tip voor je. eerst was het zo dat ik mijn benen meer naar achteren moest leggen, ik kon het wel maar vergat het steeds. Mijn instructrice zij dat ik elke keer bij A en C eraan moest denken. Maar ook dat vergat ik na een tijdje. Toen heb ik bij de c en de a een lintje gehangen zodat ik er elke keer aan dacht. Na een tijdje heb je dan een bepaalde houding aangenomen en zit je niet anders meer.

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-02 22:17

ja ik weet hoe ik moet zitten
nu nog doen Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 17:25

Ik vind dat je je handen wèl op de juiste plaats houdt, verder zijn je armen ook niet te gestrekt, als je je ellebogen meer ter hoogte van je heup zou houden, moet je automatisch ook je teugels langer laten.
Op het moment dat je dan om 1 of andere reden zou moeten ingrijpen, moet je onderhand voorbij je oren om ook maar enige inwerking te hebben.

Verder kan je niet alleen aan je houding werken,
dan wordt het veeal een krampachtige bedoening, zoek een goede instructrice en geef dan liever eens in de maand veel geld uit aan een half uur prive les als dat je elke week tijd verspild in een clubles.

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-02 18:11

Sjuimpje schreef:

Verder kan je niet alleen aan je houding werken,
dan wordt het veeal een krampachtige bedoening, zoek een goede instructrice en geef dan liever eens in de maand veel geld uit aan een half uur prive les als dat je elke week tijd verspild in een clubles.

dit ben ik ook van plan Haha!
moet alleen even wachten tot ik lid ben en tot mijn trailer klaar is

sweetbuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 22:15

Citaat:
Als je aande tafel zit niet met je rug tegen de leuning en geen eleebogen op tefel en zo recht mogelijk zitten! Help echt!

goed advies lyd... wedden dat iedereen het uitprobeert? Haha!

ChiChi

zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 16:37

Wat wij een keer in de les hebben gehad is met een lange (dressuur)zweep in je rug rijden. Je steekt 'm dan door je armen achter je rug, snap je het? Het helpt voor het moment, je merkt hoe rechtop je eigenlijk niet zit. Maar of het werk voor op de langere termijn??

sweetbuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 18:36

Citaat:
Wat wij een keer in de les hebben gehad is met een lange (dressuur)zweep in je rug rijden. Je steekt 'm dan door je armen achter je rug, snap je het?

was wel niet voor mij bedoeld, maar eh... ik snap het niet Verward

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 21:42

sweetbuddy schreef:
Citaat:
Wat wij een keer in de les hebben gehad is met een lange (dressuur)zweep in je rug rijden. Je steekt 'm dan door je armen achter je rug, snap je het?

was wel niet voor mij bedoeld, maar eh... ik snap het niet Verward

Volgens mij bedoeld ze het volgende:
Je doet je armen recht naar achteren (omhoog) en iemand anders houd een zweep dwars tegen je rug aan (ter hoogte van de onderkant van je schouderbladen) en dan doe jij je armen weer naar beneden en voren.Je moet nu heel rechtop zitten.
Alleen lijkt het mij dat je je armen dan te ver naar achteren hebt liggen maar ik heb het nog nooit geprobeerd.

sweetbuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 21:54

k zal het 'ns proberen Haha!

ChiChi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 12:53

Ja dat bedoel ik, je armen liggen dan inderdaad iets te ver naar achteren, maar je zit wel kaars recht, rechter kan bijna niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 12:59

Je kunt ook een zweep achter in je trui steken, en hem achter de band van je rijbroek steken. (die-hards: steek hem ook door je BH, je groeit er 2 cupmaten van Haha!) Je zit dan heel recht, en kunt wel gewoon rijden. Een zweep achter je armen langs en dan rijden lijkt me erg gevaarlijk, als er iets gebeurt kun je namelijk je armen niet gebruiken.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 21:48

Wat ik altijd probeerde met een vriendin van mij, was dat zij mijn paard longeerde met mij erop, zonder stijgbeugels en teugels. dat is heel goed voor je evenwicht en houding, bij mij heeft het in ieder geval super geholpen.

Timon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 22:28

musje schreef:
zorg dat je schouders ontspannen zijn en ga ze niet bewust naar achteren doen want dan span je ze te veel en dan krijg je een holle rug. verder moet je je aanleren on bijvoorbeeld elke keer als je langs A rijdt te checken of je schouders je heup en je hak 1 rechte lijn vormt. verder let je op dat je recht op je paard zit. als je dit heel vaak controleerd dan wordt deze houding vanzelf een gewoonte en hoef je re niet meer zo op te letten. Zonder zadel rijden is inderdaad een goede mannier maar ik denk dat je daar op een manege niet zomaar de kans voor krijgt maar je zou eens aan je instructrische kunnen vragen of je een zit les kan krijgen?
veel succes!

Hier ben ik het helemaal mee eens, musje. Ik heb alleen nog een toevoeging,

Je onderarm moet 1 rechte lijn vormen met de teugel!

faithfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 13:45

hoi.
als dat mety de zweep niet lukt op lange termijn (heb het zelf nooit nodig gehad dus zou het nieit weten) dan kan je ook proberen voor je gevoel te ver naar achteren te gaan zitten en dan net doen of je zo'n bekakt dametje bent met je schouders naar achteren en met je borst voor jou gevoel extreem naar voren en naar voren kijken niet naar de grond, vanaf je paard zie je toch geen geld liggen. het heeft bij mij heel erg geholpen (helpt nnog steeds trouwens) om gewoon expres zo'n "kak" houding aan te nemen, je gaat er echt beter van zitten. als je dit doet laar een vriend(in) dan kijken of je er inderdaat beter van gaat zitten want als je te ver naar achteren gaat zitten is dat heel slecht voor je rug.
ik hoop dat je er wat aan hebt.
-xxx- ies en suc6