Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sjuimpje schreef:
Verder kan je niet alleen aan je houding werken,
dan wordt het veeal een krampachtige bedoening, zoek een goede instructrice en geef dan liever eens in de maand veel geld uit aan een half uur prive les als dat je elke week tijd verspild in een clubles.
sweetbuddy schreef:Citaat:Wat wij een keer in de les hebben gehad is met een lange (dressuur)zweep in je rug rijden. Je steekt 'm dan door je armen achter je rug, snap je het?
was wel niet voor mij bedoeld, maar eh... ik snap het niet
musje schreef:zorg dat je schouders ontspannen zijn en ga ze niet bewust naar achteren doen want dan span je ze te veel en dan krijg je een holle rug. verder moet je je aanleren on bijvoorbeeld elke keer als je langs A rijdt te checken of je schouders je heup en je hak 1 rechte lijn vormt. verder let je op dat je recht op je paard zit. als je dit heel vaak controleerd dan wordt deze houding vanzelf een gewoonte en hoef je re niet meer zo op te letten. Zonder zadel rijden is inderdaad een goede mannier maar ik denk dat je daar op een manege niet zomaar de kans voor krijgt maar je zou eens aan je instructrische kunnen vragen of je een zit les kan krijgen?
veel succes!