dus overdreven je been naar achter leggen... enz.
ik weet het ook niet sorry...
succes ermee!!!!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
areke schreef:ik heb precies hetzelfde probleem.
ik heb ook iets meer stelling naar buiten en dan mn gewicht iets meer op rechts dan springt ze wel goed aan.
Sabbel schreef:
Hoe kan het nou dat verschillende mensen zeggen stelling naar buiten? Als je met buitenstelling aangalloppeerd is het toch veel lastiger om goed aan te springen?!
Je gewicht verplaatsen kan volgens mij al helemaal niet de bedoeling zijn. Of bedoel je dat je je schouders 'mee draait'?
Citaat:idd naar buiten stellen, zo heeft de schouder van het binnenvoorbeen meer ruimte om aan te springen en breng je het gewicht naar de andere kant. paard springt nu verkeerd aan doordat er teveel gewicht op het binnenvoorbeen heeft.
Citaat:Ik ga met Klomp mee. Goed letten op de timing van je aanspringhulp, en de binnenschouder iets liften door ZELF heel goed rechtop te zitten (vooral NIET naar die binnenschouder gaan kijken om te zien of hij in de goede galop springt) en EVENTUEEL je binnenhand iets naar voren/omhoog bewegen voor en in de aansprong.
).Olympia96 schreef:@klomp: maar es even proberen dan... Voel me vaak zo'n enorme beginner als we weer eens 3 keer verkeerd zijn aangesprongen en in een noodtempo door de bak galopperen (als ie eenmaal goed zit...).
Hoewel, niet zo negatief... het gaat steeds een beetje beter...!
Sabbel schreef:areke schreef:ik heb precies hetzelfde probleem.
ik heb ook iets meer stelling naar buiten en dan mn gewicht iets meer op rechts dan springt ze wel goed aan.
Je gewicht verplaatsen kan volgens mij al helemaal niet de bedoeling zijn. Of bedoel je dat je je schouders 'mee draait'?
Citaat:idd naar buiten stellen, zo heeft de schouder van het binnenvoorbeen meer ruimte om aan te springen en breng je het gewicht naar de andere kant. paard springt nu verkeerd aan doordat er teveel gewicht op het binnenvoorbeen heeft.
je ziet er ook niks van versailles schreef:Naar buitenstellen heb ik ook al geprobeerd maar het lukt echt niet
(mijn paardje deed het namelijk ook niet
)