heel sloom (kijk please)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ollysgat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 22:00

hahah zo was het dus ook niet bedoelt maar ja somige mensen snappen somige dingen niet hahhah want ze kan super goed les geven

KiMsIeJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:12

branco schreef:
ollysgat schreef:
en ik krijg priveles van een z1 dress ruiter en die zegt dat het niet door mij komt want ik rij met hele lange sporen en een zweep en het kan haar egt nix schelen

ja dat zal vast helpen...

lekkere les krijg je dan zo te horen. Ga eens beginnen zonder die sporen en zweep en neem een andere instructeur.
hoe lang heb je je paard al trouwens en hoe lang heb je les?
want dit klinkt echt nergens naar vind ik.

jonge rot lekker op joh je kent dat paard nie eens en t is een supr instructeur!
ik ken t paard en egt niks helpt. t ligt niet aan de ruiter of instructeur.

KiMsIeJ

Re: heel sloom (kijk please)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:19

hij was nog slomer zonder die sporen en zweep,,, hij is altijd al zo gweest! en praat niet zo over een paard dat je nie kent!
zo da moest er ff uit
Ps. t is echt de beste insructeur die je kan krijgen!!
[/quote]

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:23

Huh?? wie ben jij? je hebt wel gelijk maar het kan ook op een normale manier neergezet worden lijkt mij???

poll

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:28

haaaj Kim!!!!

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:29

Oh haha ik zie t al jij bent t: KIM! hallo dan wat een gezelligheid jij ook op bokt............mijn reactie niet verkeerd opvatten hoor.

Tenshi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:36

Ik kan de reacties opzich wel begrijpen hoor.. inderdaad men kent het paard niet maar de manier waarop ollysgat dit neerzet "ik rij dr met enorme sporen en zweep" komt hier niet al te fijn over.....

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:41

Nee precies ze bedoelde het niet zo, maar het kwam zo over van: Ik moet van me instructrise me paard in elkaar trappen en slaan.......dus het was even ter bescherming van onze goede instructrise.....

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:41

Inderdaad Tenshi.

Als je conseqent bent kan je elk paard snel maken.
Veel overgangen rijden inderdaad.
Gaat hij snel voor je been naar voren vergeet dan niet te belonen!

Tenshi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:49

Haha inderdaad de instructrice is er zeker niet op aan te spreken

Denk dat dit paard niet meer geweldig zal verbeteren..maar zover het nog lukt inderdaad consequent zijn zoals hierboven beschreven

ollysgat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 21:55

consequent zijn maakt haar niks uit maar ik wou alleen goeie tips krijgen hoe je je paard door kan laten lopen diue ik miss nog niet ken maar het is een beetje uit de hand gelopen consequent zijn maakt haar niks uit maar ik wou alleen goeie tips krijgen hoe je je paard door kan laten lopen diue ik miss nog niet ken maar het is een beetje uit de hand gelopenconsequent zijn maakt haar niks uit maar ik wou alleen goeie tips krijgen hoe je je paard door kan laten lopen diue ik miss nog niet ken maar het is een beetje uit de hand gelopen maar sorry dat ik het zo verkeerd heb neer gezet zo was het dus niet bedoeld want het is een super instructrice ik ben blij dat zij mij les geeft

KirstenFranc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:59

Nou alsof de lengte van je sporen uit maakt :S

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:00

Je paard vind er gewoon niks aan je moet het weer leuk gaan maken voor hem, ik heb ook dat probleem gehad en je moet op zoek naar dingen die hij/zij wel leuk vind.

xsummyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:02

sommige bokkers he ze vraagt toch om hulp niet om commentaar !!

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:05

En dat over de instructrise is iets tussen ons. en ik snap je wel hoor esmee!! Olly is gewoon een moeilijk paard, en je bent al zo vooruit gegaan! Echt top! Komt goed joh, gewoon blijven oefenen samen met Denise!

ollysgat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 22:07

dankje xsummyx jij snapt het nou heeft er nog iemand een tip en als ik het leuk moet gaan maken moet ik iedere dag het bos in

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:09

Ik weet niet hoever je bij het bos vandaan zit?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:09

Ik weet niet hoever je bij het bos vandaan zit?

Tenshi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:11

Zorg voor veel afwisseling Je weet vast wel wat ze leuk vind..als dat bosritten zijn ga je wat vaker met dr t bos in enz..

ik heb trouwens even getemd..topic staat hier niet helemaal op zn plaats

Riannee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:11

De manege ligt naast het bos

(ik rij op dezelfde manege )

xsummyx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:12

mischien kan je hem ook wel actiev maken voor dat je er op gaat rijden dat je hem eerst ff gaat longeren en dan er op rijd veel sucses ermee

SandraR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:15

IK heb een half jaar terug een paard gekocht die absoluut niet goed gereden werd... altijd met lange scherpe sporen,, Heeft altijd alleen gestaan en werd alleen opgezocht om te rijden.. Ze was eigelijk gevoelloos geworden.. En ja zij was dus ook supersloom en reageerde nergens op..

maar nu gaat het gelukkig weer helemaal goed

Ik heb meteen met haar priveles genomen en daar werd me alleen verteld consequent zijn... En VOORAL NIET de hele tijd zitten drijven en prikken, dan irriteer je het paard en gaat ze alleen maar tegen je in zitten terug werken.. Ik heb een verschrikkelijke winter gehad met haar.. Het ging echt zo slecht heb superhard moeten werken ( en ik heb al moeite om consequent te blijven, daardoor duurde het denk ik ook langer..) ik kon het niet laten om alleen een duidelijke tik te geven als ze terug werkte, ik ging automatisch de hele tijd zitten drijven. Maar hierdoor maak je een paard juist daar minder gevoelig op. Je moet het paard dus duidelijk maken dat ze ECHT moet reageren... Uit eindelijk door veel psychische praat van de instructeur ging het steeds beter.. Nu loopt ze echt als een engeltje! ze heeft het nog steeds overzich om de kantjes ervan af te lopen.. Maar sommige paarden lopen over van ijver en andere zijn liever lui dan moe...

Ook heeft mijn paard meer brok gekregen (kreeg ze bij de oude baas niet) Hierdoor kon je ook merken dat ze vrolijker werd en meer "spoken" zag.

Mijn tip is dus.. vooral niet opgeven! en superconsequent blijven! Het is heel moeilijk ik zag het ook bijna niet meer zitten.. Is echt heel vervelend als een paard constant zit terug te werken. Ga ook de bossen in dat vinden veel paarden leuk rijd daar een beetje dressuur

ollysgat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 22:16

okee maar als je gaat longeren voor het rijden word ze alleen maar moeier en dus ook slomer sorry maar bedankt voor de tip en tenshi swinters in de kou en regen het bos in lijkt me niet een goed idee

Tenshi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:17

Kou is geen probleem..zolang het maar niet vriest (bevroren bodem)

ollysgat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 22:19

ja de mijne krijgt ook meer voer maar word er nou niet egt vrolijker of sneller van de mijne is ook verkeerd bereden en met mijn instructrice en mij (niet eigedunk bedoelt) is ze nu ong aan der top en kan ze niet meer eigelijk vind het heel jammer (ja en dit bericht staat verkeerd