Balen zeg!
Maar ik zou inderdaad mijn lijf en leden niet meer op het spel zetten. Groot gelijk dat de eigenaars je er niet meer op laten gaan. Daarmee bedoel ik niet dat het jouw schuld is of je niet goed genoeg bent. maar je hebt ook eigenaars die vinden dat ' je even moet doorzetten' en ' strenger moet zijn' .
Ik hoop dat ze met je meedenken aan een goede oplossing.
Dit paard heeft dus twee keer achter elkaar heel duidelijk gezegd : IK WIL NIET MEER EN IK DOE NIET MEER MEE'. En daarbij heeft zij jou meerdere keren in gevaar gebracht. Maar ik vind dat het nog veel te vroeg is om te denken dat het het karakter van het paard is.
Je bent geneigd om te vergeten dat zo'n enorme reus eigenlijk ook nog een baby is. Pas drie jaar en al voor de kar en al een veulen en nu onder het zadel met zowel buitenrijden als in de piste aan het werk...... is niet erg als het paard aangeeft dat ze het kan. En zij geeft nu dus aan dat ze het een beetje teveel vindt op dit moment....
Mijn bescheiden idee:
1. eerst medische oorzaken uitsluiten
2. is er niets medisch dan tijdje rust voor het paard.
3. daarna naar proffessional (meestal zijn die ook niet zo heel zachtaardig en ze is nog jong dus zou haar even adempauze geven voordat ze wordt doorgepakt).
En zelf veel grondwerk gaan doen (ga eens een cursus volgen). Daar leer je hoe je je paard met alleen je houding al van je wegstuurt. Je leert het paard dan dat jij ten allen tijden hem laat bewegen en dat het nooit andersom geldt. Kun je vervolgens gebruiken met longeren
Bij mij op stal staat een grote zware Belgische koudbloed. Volgens eigenaresse liep die in het begin echt straal over haar heen. Met hengstenhalster en ketting voor haar eigen veiligheid en veel oefenen en wederzijds vertrouwen loopt hij nu als een hondje achter haar aan. Paard let op waar hij zijn voeten zet, en zij hoeft dat niet meer te doen.