Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vincentlover schreef:Hij probeert me alleen nog steeds wel uit. Nu probeert hij, als ik op de hoefslag wil galopperen, zich naar binnen te laten vallen. Dus zeg maar de hele tijd op een kleine volte galopperen.
Dan hou ik mijn binnenbeen eraan, maar daar reageert hij nauwelijks op.
Citaat:Belangrijk: belonen wanneer hij het wel goed doet
vincentlover schreef:Hij probeert me alleen nog steeds wel uit. Nu probeert hij, als ik op de hoefslag wil galopperen, zich naar binnen te laten vallen. Dus zeg maar de hele tijd op een kleine volte galopperen.
Dan hou ik mijn binnenbeen eraan, maar daar reageert hij nauwelijks op. Dan geef ik hem een tikje met mijn zweep op zijn binnenschouder, maar daar reageert hij ook niet op! Hij is dus echt niet bang voor de zweep ofzo.
vincentlover schreef:Maar mijn vraag was eigenijk als hij bokt met aangalopperen, of ik dat dan moet afstraffen of moet negeren. We zijn een beetje afgedwaald
vincentlover schreef:het is niet zo dat we alleen maar gericht zijn op het galopperen. We rijden vooral veel overgangen en wat figuren. Maar we proberen wel elke dag te galopperen. En dat is tot nu toe gelukt.
Maar mijn vraag was eigenijk als hij bokt met aangalopperen, of ik dat dan moet afstraffen of moet negeren. We zijn een beetje afgedwaald