onregelmatige gangen, wat doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:39

Nee je moet proberen logisch te denken. Vaak denken wij te moeilijk als ruiter zijnde. Als jouw paard rechts wil, ga jij links want anders krijg je de lijn niet recht!! Zo simpel moet je gaan denken (ik zeg niet dat simpel is om het in praktijk uit te voeren hoor!!! ) Maar veel succes ermee en hopelijk heb je er wat aan.

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:44

klomp schreef:
ehm een aanvulling op verzoek van bets.

denk eraan dat je op je binnenzitbeenknobbel zit en je je binnenbeen dus lang maakt wanneer je op de binnenhoefslag rijd in contra.

zo goed bets

edit; anders is het misschien onduidelijk

wanneer je dus op binnenhoefslag rijd en je je paard naar buiten stelt in contrastelling en buiging, dan is op dat moment je buitenbeen ineens je binnenbeen. die maak je lang waardoor je op zitbeenknobbel zit. dit is ter voorkoming van het neigen naar de hoefslag. zo blijft je paard dus op de binnenhoefslag

Geweldig Klomp hier zat ik op te wachten, wist dat ik nog wat miste.... maar niet precies wat

Esmiralda_

Re: onregelmatige gangen, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 15:44

dan heb ik nog een vraagje...moet ik in de hoeken ook de contra stelling vragen?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:45

essiej_peace schreef:
bedankt je hebt het echt super uitgelegt
zijn probleemkant is rechts, met trainingen zal ik hem dus ook vooral rechts op de binnenhoefslag laten lopen en schouderbinnenwaarts en schoudervoor laten doen
het klopt idd dat die met voltes naar binnen wil vallen, maar daar had ik met mijn instructie al een oplossing mee en die zeg jij hier dus ook weer, het tegen werken op de kant waar het paard heen wil
dat werkt super,
ben alleen bang dat ik tijdens het rijden dingen vergeet waardoor het fout zal gaan

vergeet niet de andere kant ook te onderhouden anders heb je kans dat hij wijzigt van buiging als je paard rechts moeilijk is is hij dus linksgebogen en kun je het beste op de linkerhand beginnen in stap in contra, wanneer dat goed gaat voltes rijden in contra op links...zo ook in draf etc.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:47

essiej_peace schreef:
dan heb ik nog een vraagje...moet ik in de hoeken ook de contra stelling vragen?

Ja rechtsom wel, tot moment dat je aanleuning verdeeld gaat worden over 2 teugels dan mag je je paard rechter maken in de buiging.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:48

essiej_peace schreef:

de hoeken zijn wat minder natuurlijk op de binnenhoefslag en zijn meer formaat van een volte. echt hoeken rijden doe je dus niet, maar ook daar ja in contra. vergeet niet dat wanneer je paard de contra aanneemt, en het paard dus nageeft op moment dat jij gelijke druk hebt op 2 teugels, dat je dan zelf ook nageeft. let op; niet teugels losgooien, maar gewoon je hand een stukje openen en dus ontspannen.

succes hoor!!!!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:49

Bets schreef:
essiej_peace schreef:

Ja rechtsom wel, tot moment dat je aanleuning verdeeld gaat worden over 2 teugels dan mag je je paard rechter maken in de buiging.

hihi je was me voor

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:50

Ja opletten Klomp... haha hopelijk heeft TS iets aan onze adviezen.

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 15:56

ik heb echt super veel aan jullie adviezen echt waar hoor, super uitgelegt
hoop ook dat het werkt, zo niet dan stuur ik jullie wel een pb'tje of weer een reactie op dit topic
ik wou een osteopaat laten komen voor een behandeling, omdat er veel problemen bij staan die overeen komen met de problemen die ik heb met mijn paard, raden jullie mij dat aan of zeggen jullie van nou nee absoluut niet doen..?

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:01

Is nooit weg, maar als je rijtechnisch je paard ook in orde gaat krijgen, zul je die niet nodig hebben, nu zal hij wel wat voor je kunnen doen omdat je paard scheef is en daardoor bepaalde spieren en rug lendenen en nek wat vastzitten. Dus hij zal best werk ermee hebben. En daarna zul je ook weer gemak van hebben, dus kwaad kan het nooit.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:01

essiej_peace schreef:
ik heb echt super veel aan jullie adviezen echt waar hoor, super uitgelegt
hoop ook dat het werkt, zo niet dan stuur ik jullie wel een pb'tje of weer een reactie op dit topic
ik wou een osteopaat laten komen voor een behandeling, omdat er veel problemen bij staan die overeen komen met de problemen die ik heb met mijn paard, raden jullie mij dat aan of zeggen jullie van nou nee absoluut niet doen..?

kwaad kan het nooit en het is een goede voorbereiding op het rechtrichten, omdat je paard dan in ieder geval al lekker losgemaakt is door de ostheopaat. maar ik denk persoonlijk dat je al een heel eind komt met rechtrichten, je problemen zullen dan vanzelf minderen en zelfs verdwijnen. denk er wel aan dat dit probleem niet in ee dag is opgelost. ik ben met mijn eigen paard ruim 4 a 5 maanden bezig geweest. geduld is dus wel een hoofdzaak, dit omdat je de spieren moet laten wennen aan een nieuwe manier van rijden en de spieren dus moeten worden opgerekt. succes hoor

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 16:06

oke bedankt, ik laat hem dan wel behandelen, het is dan toch altijd fijn voor het dier als die al los is gemaakt

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:08

Succes met je paardje en hou ons op de hoogte van je verrichtingen, vind ik ook altijd leuk om te horen!!

Esmiralda_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 16:12

Bets schreef:
Succes met je paardje en hou ons op de hoogte van je verrichtingen, vind ik ook altijd leuk om te horen!!

zal ik doen ..wat vind je fijner via pb of op dit topic

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:14

Maakt mij niet uit, het is jouw topic!! Jij mag beslissen maar vind altijd wel leuk en gezellig om toch te horen hoe het verder gaat.

Esmiralda_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 16:17

Bets schreef:
Maakt mij niet uit, het is jouw topic!! Jij mag beslissen maar vind altijd wel leuk en gezellig om toch te horen hoe het verder gaat.

haha oke, dan hou ik het in dit topic

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 11:19

ik zou nog eventjes laten weten hoe het ging met rijden...
nou ik heb 3keer gereden>>vrijdag>>zaterdag>>maandag
vrijdag snapte hij eerst niet wat ik bedoelde maar naar een poosje kreeg die het door en ging het een stuk beter
hij was heel lichtjes in de hand en had daardoor ook geen last meer van mijn schouders ect.
in de draf merk ik wel verschil met zijn gangen maar nog niet echt dat die helemaal zuiver loopt, hij snapt de schouderbinnenwaarts en schoudervoor nu ook helemaal( daar had ik eerst nog niet op geoefend omdat hij het dan vaker doet dan ik wil ) maar dat gaat nu ook al goed
gister ben ik het bos met hem in geweest en dus niet aan de hulpen gereden
vandaag ga ik weer rijden en ga dus weer die hulpen gebruiken die jullie zeiden
ik laat het wel weer horen hoe het gaat over een paar dagen
groetjes