Paard met rug(?)problemen? Advies gevraagd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:50

succes mencis!! je kan het!!

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 16:53

klomp schreef:
succes mencis!! je kan het!!

Dankje.
Ik vind het verder ook geen probleem om er intensief mee bezig te gaan en geld uit te geven aan extra lessen. Ik bedoel het is duidelijk dat mijn paard aangeeft dat ze zo niet kan lopen en als ik mijn binnenhand vastzet ze achter niet goed kan door stappen..

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:57

mencis schreef:

Dankje.
Ik vind het verder ook geen probleem om er intensief mee bezig te gaan en geld uit te geven aan extra lessen. Ik bedoel het is duidelijk dat mijn paard aangeeft dat ze zo niet kan lopen en als ik mijn binnenhand vastzet ze achter niet goed kan door stappen..

dat is de eerste stap, je fout inzien en niet je paard ervan de schuld geven, wat veel mensen doen. eerst altijd bij jezelf zoeken. ik weet zeker dat het goed komt!!

succes he!

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:55

klomp schreef:
dat is de eerste stap, je fout inzien en niet je paard ervan de schuld geven, wat veel mensen doen. eerst altijd bij jezelf zoeken. ik weet zeker dat het goed komt!!

succes he!

En zo is het maar net. Werk aan jezelf, mijn paard heeft ook gevoelige rug na blessure overgehouden. Echt ga werken op klassieke manier van rijden en vooral naar een rechtgericht paard!!!!!!! Verdeel gewicht over 4 benen en zorg dat je zelf in balans komt. Is geen eenvoudige weg maar iedereen kan het leren met juiste begeleiding. Heel veel succes.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 11:09

bij die foto van je zadel moet ik toch opmerken dat ik m ver naar voren vind liggen en dus drukt ie op de plek achterop je zadel, heb je m altijd zo liggen of was dit alleen voor de foto?
Anders zou je m een wat meer naar achteren moeten leggen, zoals ie nu ligt kan ook de schouder minder bewegen.

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 20:17

Wat heb jij een geweldig leuk paard! Ik heb even in je profiel gekeken.
Allereerst wil je je als rijtechnishe tip geven om heel kort te zijn met je hulpen!! Dat is zo belangrijk!! Sinds ik daar heel erg op ben gewezen met mijn lessen gaat het zo veel beter!! Je zult het zeker merken..

Daarnaast zou ik als ik jouw was bij de ruitersportzaak een massage middel kopen en een massage borstel (als je dat nog niet hebt ) en dan lekker voor het werk de plekken waar ze last heeft (dat moet je even voelen, hard drukken en dan zie je wel reactie als ze last heeft) op haar rug/hals/billen in masseren en dan met haar aan het werk, na het rijden precies het zelfde (inmasseren dat spul) en dan goed warm houden. Je kunt de 1e paar dagen misschien beter met pessoatuigje longeren of slofteugel (zie foto's onderschrift als je niet weet hoe dat zit) dan kun je zelf geen foutjes maken met rijden. Daarna weer gaan rijden en voornamelijk voorwaarts neerwaarts rijden! (dit heb ik deze week gedaan en mijn paardje is weer helemaal lekker los maar die had het dan niet zo erg hoor )

Maar een bezoekje van osteopaat en tandarts (dat zou je eigenlijk sowieso 1 keer in het jaar moeten doen ) kan natuurlijk nooit kwaad!

Veel succes ermee!!

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 09:41

dondahsteen schreef:
Wat heb jij een geweldig leuk paard! Ik heb even in je profiel gekeken.
Allereerst wil je je als rijtechnishe tip geven om heel kort te zijn met je hulpen!! Dat is zo belangrijk!! Sinds ik daar heel erg op ben gewezen met mijn lessen gaat het zo veel beter!! Je zult het zeker merken..

Daarnaast zou ik als ik jouw was bij de ruitersportzaak een massage middel kopen en een massage borstel (als je dat nog niet hebt ) en dan lekker voor het werk de plekken waar ze last heeft (dat moet je even voelen, hard drukken en dan zie je wel reactie als ze last heeft) op haar rug/hals/billen in masseren en dan met haar aan het werk, na het rijden precies het zelfde (inmasseren dat spul) en dan goed warm houden. Je kunt de 1e paar dagen misschien beter met pessoatuigje longeren of slofteugel (zie foto's onderschrift als je niet weet hoe dat zit) dan kun je zelf geen foutjes maken met rijden. Daarna weer gaan rijden en voornamelijk voorwaarts neerwaarts rijden! (dit heb ik deze week gedaan en mijn paardje is weer helemaal lekker los maar die had het dan niet zo erg hoor )

Maar een bezoekje van osteopaat en tandarts (dat zou je eigenlijk sowieso 1 keer in het jaar moeten doen ) kan natuurlijk nooit kwaad!

Veel succes ermee!!

Dankje wel.
Haar tanden worden ook één keer per jaar gecontroleerd door de dierenarts tijdens de algehele check die ze elk jaar krijgt.
Ik was ook van plan om nu met slof te gaan longeren of met dubbele longe. Dat 2 weken te doen en dan het rijden weer langzaam op te pakken met goede begeleiding van mijn instructeur.

Ik hoop dat ik dan na een tijdje enige verbetering zie. Ze gaat sowieso daarna nog een keer naar de osteopaat om haar rug na te laten kijken.

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 10:58

Dat is een goede aanpak!! Zorg wel voor veel afwisseling anders wordt het ook een beetje saai voor haar, beetje masseren en verwennen doet heel goed! Daar zijn ze heel gevoelig voor, tenminste mijn paard wel! Veel succes!