Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
klomp schreef:succes mencis!! je kan het!!
Dankje.mencis schreef:Dankje.
Ik vind het verder ook geen probleem om er intensief mee bezig te gaan en geld uit te geven aan extra lessen. Ik bedoel het is duidelijk dat mijn paard aangeeft dat ze zo niet kan lopen en als ik mijn binnenhand vastzet ze achter niet goed kan door stappen..
klomp schreef:dat is de eerste stap, je fout inzien en niet je paard ervan de schuld geven, wat veel mensen doen. eerst altijd bij jezelf zoeken. ik weet zeker dat het goed komt!!
succes he!
) en dan lekker voor het werk de plekken waar ze last heeft (dat moet je even voelen, hard drukken en dan zie je wel reactie als ze last heeft) op haar rug/hals/billen in masseren en dan met haar aan het werk, na het rijden precies het zelfde (inmasseren dat spul) en dan goed warm houden. Je kunt de 1e paar dagen misschien beter met pessoatuigje longeren of slofteugel (zie foto's onderschrift als je niet weet hoe dat zit) dan kun je zelf geen foutjes maken met rijden. Daarna weer gaan rijden en voornamelijk voorwaarts neerwaarts rijden! (dit heb ik deze week gedaan en mijn paardje is weer helemaal lekker los maar die had het dan niet zo erg hoor
)
) kan natuurlijk nooit kwaad!
dondahsteen schreef:Wat heb jij een geweldig leuk paard! Ik heb even in je profiel gekeken.
Allereerst wil je je als rijtechnishe tip geven om heel kort te zijn met je hulpen!! Dat is zo belangrijk!! Sinds ik daar heel erg op ben gewezen met mijn lessen gaat het zo veel beter!! Je zult het zeker merken..
Daarnaast zou ik als ik jouw was bij de ruitersportzaak een massage middel kopen en een massage borstel (als je dat nog niet hebt) en dan lekker voor het werk de plekken waar ze last heeft (dat moet je even voelen, hard drukken en dan zie je wel reactie als ze last heeft) op haar rug/hals/billen in masseren en dan met haar aan het werk, na het rijden precies het zelfde (inmasseren dat spul) en dan goed warm houden. Je kunt de 1e paar dagen misschien beter met pessoatuigje longeren of slofteugel (zie foto's onderschrift als je niet weet hoe dat zit) dan kun je zelf geen foutjes maken met rijden. Daarna weer gaan rijden en voornamelijk voorwaarts neerwaarts rijden! (dit heb ik deze week gedaan en mijn paardje is weer helemaal lekker los maar die had het dan niet zo erg hoor
)
Maar een bezoekje van osteopaat en tandarts (dat zou je eigenlijk sowieso 1 keer in het jaar moeten doen) kan natuurlijk nooit kwaad!
Veel succes ermee!!