Mexicaanse neusriem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:32

Vind ik ook, houd daar ook helemaal niet van.
Mensen gebruiken het, omdat het hun helpt hun paard beter in bedwang te houden, maar ik vind niet dat dat gebeuren moet met zoiets.

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:11

Veel mensen rijden met een mexicaanse omdat ze het mooi vinden en omdat ze het bij 'de groten' ook zien. Ontzettend oneerlijk voor het paard, aangezien ze vrij scherp inwerken en in negen van de tien gevallen niet eens nodig zijn. En dan heb je ook nog vaak dat veel mensen ze verkeerd vastmaken. Ik ben er niet zo'n voorstander van, maar ik blijf erbij dat als je kunt rijden je zelf het best voor je paard kunt beslissen of het nodig is of niet.

Color_blind

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 08:41

Werkt een Mexiaanse neusriem zo scherp dan? :|
Paardje waar ik vaak op rijd heeft ook Mexicaanse neusriem, omdat hij anders gewoon te druk en sterk is, maar loopt ook mee in de lessen. Met van die kinderen die gigantisch trekken enz..
Niet dat ik zo fantastisch rijd, maar 'k trek 'm niet keihard in de mond ofzo..
Maar wat ik dus wou zeggen, dat ik dan beetje raar vind dat een pony die gewoon meeloopt in de lessen elke dag zo'n neusriem heeft..

ginniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 11:51

Ik rij met Mexicaanse neusriem.
Omdat, m'n pony heel hard wil onder het springen en om mijn wendingen wat mooier te maken.
Ik zelf vind de werking mee vallen ik had de inwerking op m'n pony erger verwacht daar bedoel ik mee dat ik hem sneller terug kon nemen maar dat valt mee nu heb ik hem ook niet zo heel strak zitten.

x_Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:16

justSaar schreef:
ik heb er ook 1 maar dit vooral omdat ze :
1: heel heet wordt in cross en springen
2: ze kan beter ademen door de neus en dat is belangrijk in de cross ;)

Ik ook, met mijn mex. neusr. heb ik met het springen en cross wat meer controle op haar snelheid en wendbaarheid. Opzich best vreemd dat je dat zo goed merkt, maar toch is het zo... Ik kan haar tempo nu beter in de hand houden :)

Sim

Re: Mexicaanse neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 08:58

Topic van ruim 3 jaar oud!!!