Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bonny4life schreef:hoihoi
ja mirjamN geef ons maar tips! altijd goed.
ik heb vandaag geofend met de middenstap in een proefje. maar ik merkte echt te weinig van het verruimen. ik liet haar gewoon stappen,gaf dan heel ietsje meer lengte en dan bijdrijven maar ze wilde dan omhoog met haar hoofd en versnelde alleen maar..sommige passen gingen wel wat beter maar hoe kan ik dit anders aanpakken? de middendraf ging wel wat beter, daar verruimde ze meer, nog wel te weinig zoals het hoort te zijn maar ze versnelde tenminste niet alleen.
Lotje85 schreef:Natuurlijk kan het zijn dat ze deze moeilijkheid alleen bij de stap heeft. Ieder paard vind wel weer iets anders specifieks moeilijk. Die van mij vind de galop bv erg moeilijk, maar heeft met de stap en draf weinig moeite. En zoals je bezig bent is goed! Ook al is het in het begin maar enkele pasjes; goed belonen en er niet te veel meer over doorgaan en de dag daarna weer even oppakken. Doet ze weer haar best en resulteert dat in een paar goede passen, weer met andere dingen verder gaan en zo blijf je het af en toe terugpakken tot ze er constanter in blijft en dan kun je er langer aan doorwerken en meer gaan eisen.
Lotje85 schreef:Ik vind overigens dat je een superleuke E-pony hebt! Tja je hebt wat met pony's of je hebt het niet
Lotje85 schreef:Ik ben ook weer terug en ik reed trouwens nog een oude proef. Ze was super braaf en ook totaal niet onder de indruk van alle heisa. We werden 6e met 172 punten van de 22 deelnemers. Alleen wat kleine dingetjes gingen minder en daar kreeg ik dan ook een 6 voor. Voor de rest heeeeeeeeel veeeeeel 7-ens. ben echt heel tevreden en ze gaf me een heel goed gevoel en daar gaat het natuurlijk om! Op naar de volgende, want we hebben de smaak te pakken.
Bonny4life schreef:ja maar ook wel wat aan mezelf hoor, mijn pony profiteerde daar natuurlijk ook van dat ik lekker gespannen was, volg keer beter! bedankt voor je peptalk!!