Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sjen schreef:Wat een onzin dat de angst meer in de ruiter zou zitten dan in het paard. Dan mag je komen kijken hoe bang mijn paard kan worden van dingen als wind of een vrachtwagen, terwijl ze in de wei staat. Ik heb dit ook wel eens gezien als ik verderop langs reed, dus het ligt er dan ook niet aan dat ze even gek gaat doen omdat ik er ben ofzo.
Sjen schreef:Wat een onzin dat de angst meer in de ruiter zou zitten dan in het paard.

Het waait idd niet heel vaak zo hard. Heb trouwens vrijdag gereden toen was de wind ook hard
Heb dan wel 1 bijzetteugel van de singel naar het bit lopen zodat hij niet zijn hoofd te ver naar voren kan doen en hij is daardoor er ook niet vandoor gegaan daardoor, dus heb 1 oplossing al gevonden
Welshcobfan schreef:@ amulet, je hebt gelijkHet waait idd niet heel vaak zo hard. Heb trouwens vrijdag gereden toen was de wind ook hard
Heb dan wel 1 bijzetteugel van de singel naar het bit lopen zodat hij niet zijn hoofd te ver naar voren kan doen en hij is daardoor er ook niet vandoor gegaan daardoor, dus heb 1 oplossing al gevonden
) omdat ik dan zelf niet gespannen ben.
Was hij meteen gekalmeerd omdat ik niet over de zeik ga.
(niet zo vaak hoor)
dan ben ik bang voor het leven van mensen die op het pad lopen
Welshcobfan schreef:Er naast lopen is echt geen optiedan ben ik bang voor het leven van mensen die op het pad lopen
Alhoewel ik er ook nog wel eens naast loop bij enge objecten en dan is hij wel erg braaf en rustig. Maar op het paard kan ik hem dan een rotschop geven als ie niet doorloopt
Jaduuh schreef:Misschien een oornetje kopen?

maar dan ben ik vaak ook een beetje gespannen doordat ik denk dat ze weer druk is/word.. maar het ligt niet altijd aan mij.. heel soms is ze ook gewoon echt druk maar meestal ben ik wel degene waarvan ze druk word
in de zomer staat hij 24/7 buiten en deze week staat hij elke dag 6 uur buiten en hij heeft een buitenstal dus die vlieger gaat voor mij niet op. Het enige wat ik nog doe is dus een hulpteugel gebruiken zodat hij er iig niet vandoor kan gaan en dat geeft mij ook zelfverzekerheid