Les aan absolute beginner

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Re: Les aan absolute beginner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:02

Ik laat mensen noooooit zonder beugels beginnen. Je hebt dan de kans dat wanneer het paard aandraaft ze zich heel vast klemmen met hun onderbenen waardoor het paard nog harder gaat.
Verder hangt het ervan af hoe zeker de ruiter is. Ik laat altijd de eerste keer dat ze gaan draven er iemand naast lopen zodat die het paard vast houdt en laat de ruiter aan het zadel vasthouden.
In stap beginnen met figuren en toch zelf leren sturen. Idd het halthouden want daar krijgen ze vertrouwen van.

Het verschilt ook heel veel hoe iemand het oppakt. Ik had laatst iemand die voor de tweede keer op paard zat en die had meteen het lichtrijden te pakken en zat ook meteen op het goede been. Daar kan je dan meer bij doen dan iemand die na een les of 6 nog niet het ritme heeft om licht te rijden.

utjelover

Re: Les aan absolute beginner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:09

laulau85 schreef:
Ik laat mensen noooooit zonder beugels beginnen. Je hebt dan de kans dat wanneer het paard aandraaft ze zich heel vast klemmen met hun onderbenen waardoor het paard nog harder gaat.
.

Ben ik het mee eens , zo begin ik ook. Vooral volwassenen/kinderen die een beetje angstig zijn, worden te gespannen zonder beugels.

laulau85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:31

Ja het idee dat ze met beugels vaster zitten zorgt al voor heel veel vertrouwen. En zeker als er nog iemand naastloopt weten ze zeker dat het goed zit.