hulpteugels gebruiken??En welke dan??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:51

Wow, je bent wel iemand die snelle beslissingen neemt..

Gisteren vraag je nog hulp en binnen een dag heb je een andere prony en gaat de ´probleempony´ de wei op..?!

Makkelijk trouwens he.. Als het met je oude (zelf ingereden?) pony niet lukt dan maar een andere gaan rijden...

Afijn, succes met je nieuwe pony en vergeet geen aandacht te geven aan je óude´ pony. Een beetje poetsen en onder de handen houden. Een onhandelbaar paard (om wat voor reden dan ook) wegzetten en een beetje laten verwaarlozen, doet de omgang met zo´n paard geen goed denk ik..

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:58

Ik zou zoals de meeste hier al aangeven, niet gaan rommelen met hulpteugels, dat een instructeur jou in eerste instantie het advies geeft om je pony een tik te verkopen als ie bokt snap ik wel. Maar het is duidelijk dat dat de oplossing dus niet is.

Kan de huidige instrucreur niet helpen dan zou ik opzoek gaan naar een andere. Geweld met gelweld bestrijden heeft nog nooit geholpen, dus ik zou eerder opzoek naar de achterliggende oorzaak, voor je gaat slaan of werken met hulpteugels waar je de werking niet van weet.

Je komt niet snel een onhandelbaar dier tegen. Er zit meestal wel meer achter !!!

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 19:23

Wishy schreef:
okeej allse is nu opgelost ik heb een nieuwe pony en deze gaat een jaar de wei in thnx voor juli hulp

Nee dan is het niet opgelost.
Het is alleen verschoven...

delerium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 19:29

Misschien is de oplossing wel dichterbij. Als de moeilijke pony voor haar te moeilijk is (en dat lijkt mij erg duidelijk) en er nu een makkelijke pony in de plaats voor komt waarmee ts het wél goed kan vinden zou dat al een berg verschil moeten maken. Dan leert ts misschien van deze nieuwe (oude verstandige?!) pony wat respect voor een paard en plezier in paardrijden inhoudt. Mogelijk kan ze dan volgend jaar ook iets beginnen met haar zorgenkindje, wie weet ziet ze dan dat ze inderdaad beiden beter af zijn zonder elkaar.

Erg drastisch en rigoreus, akelig en verwend ook wel. Maar wie weet pakt het goed uit...

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 19:42

Ik denk dat het een goed idee zou zijn dat je de ''probleem''pony eens een tijdje door een wat meer ervaren ruiter zou laten rijden en dat je daarna GOED les gaat nemen met die pony. Ik krijg (misschien onterecht) het idee dat je erg weinig geduld hebt en niet consequent bent en dat is juist erg belangrijk!!! Deze pony moet gewoon vanaf de basis weer gereden worden. 9 van de 10 keer ligt het probleem niet bij het paard, maar bij de ruiter! Dus vraag jezelf eens af wat jij verkeerd doet en wat jij zou kunnen veranderen! Laat je pony een tijdje door iemand met veel ervaring en veel geduld rijden en ga daarna GOED les nemen. Succes!!!

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 09:14

Mocht het probleem bij de ruiter liggen, op den duur verschuift dit probleem zich dan misschien weer naar het paard..

Wat delerium zegt, misschien pakt het goed uit.. Misschien juist niet (die kans bestaat er ook denk ik)..

delerium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 00:54

Yep, het is wishful dreaming, maar wie weet! In een jaar kunnen mensen een berg verstandiger worden

Cobijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:29

Vind het toch een beetje raar om een zo opeens een andere pony te nemen. Heb eigenlijk een beetje het gevoel van: Arme nieuwe pony.
Moet natuurlijk nog maar blijken of dit wel goed gaat.

Probleem is dus inderdaad nog niet opgelost maar een tijdje op rust gezet.

monsera

Re: hulpteugels gebruiken??En welke dan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 19:29

zou je de pony niet beter verkopen.Ik denk niet dat hij bij jou het leven heeft wat hij graag wil.Hij is verkeerd ingereden door jou als ik het zo goed heb gevolgd en nu snapt hij de hulpen van jouw niet en krijgt daarvoor ook nog eens op zijn donder.Als je de pony weg gaat zetten op het land word hij dood ongelukkig.Zoek een baasje voor hem die er heel veel tijd in wil stoppen en heel veel plezier nog van hem kan hebben.Soms is het voor de bestwil van het paard niet verstandig om maar percee een paard te houden.

Kris

Re: hulpteugels gebruiken??En welke dan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 15:43

monsera schreef:
zou je de pony niet beter verkopen.Ik denk niet dat hij bij jou het leven heeft wat hij graag wil.Hij is verkeerd ingereden door jou als ik het zo goed heb gevolgd en nu snapt hij de hulpen van jouw niet en krijgt daarvoor ook nog eens op zijn donder.Als je de pony weg gaat zetten op het land word hij dood ongelukkig.Zoek een baasje voor hem die er heel veel tijd in wil stoppen en heel veel plezier nog van hem kan hebben.Soms is het voor de bestwil van het paard niet verstandig om maar percee een paard te houden.

AMEN!