hey tips

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:02

troost je wij geven onze paarden wel eens een heel brood en ze flippen noooooit ^^ na ja als er een penny meisje aankomt

monsera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 20:07

shettilover schreef:
maar in brood zit haver ofzo iets en danword die heelemaal gek

Wauw ik ga al mijn dure paarden voer van Havens weg gooien en vanaf nu aleen nog maar brood voeren.Ben ik mooi goedkoop uit. 2 plakjes per dag en klaar is klara.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 20:11

Aan Shettilover: zou je op je taalgebruik willen letten?

Aan de rest: het is helemaal niet nodig om zo flauw te doen. Als je het topic niet zinvol vindt kun je het beste helemaal niet reageren.

Maaike14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:54

Van brood gaan ze echt niet raar doen hoor. Zouden die van mij allang knettergek zijn Brood zit helemaal NIETS in.

Maar ik denk eerder dat je eens moet gaan leren je paard onder controle te gaan houden

Marijee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:28

Maaike14 schreef:
Van brood gaan ze echt niet raar doen hoor. Zouden die van mij allang knettergek zijn Brood zit helemaal NIETS in.

Maar ik denk eerder dat je eens moet gaan leren je paard onder controle te gaan houden

Ja dat lijkt mij ook

_Jennifer_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:43

Maaike14 schreef:

Ja, inderdaad, misschien ook even kijken naar het zadel of het paard zelf. Of daar niet iets mee aan de hand is? omdat ik las dat hij het wel eens vaker doet

Als een paard van brood zo gaat flippen, dan zouden we hier vliegende friezen hebben En idd, ik denk dat ie er dan eerder ziek van kan worden dan dat ie zo gaat flippen

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:52

Kris25 schreef:
Zojuist ander topic gelezen van TS, daarin vermeld ze dat de betrefende haflinger een parcours van 1.10 springt met haar, in andere topics gaat hij er in rengalop tijdens de ereronde vandoor. Het is allemaal heel erg ongeloofwaardig.

@Shettilover, graag alleen nog maar topics waarin je echt rijtechnisch advies vraagt...

Edit; even ander topic van TS opgezocht ik quote:
Citaat:
hoi ik ging met me pony naar de les. en wij hebben geen trailen dus wij gaan lopen .dus in een keer ging me pony bokken en toen ging die strijgeren en bokken dus ik schok me rot maar hij deet het niet hoog .maar hij kwam in de les en vollen galop er tussen uit en giment stond die stil me lera er op en toen was die lief .hij deet nixs met haar en toen ik er weer op en weer vollen galop er tussen uit .

WAt moet ik doen

Jij hebt de changementen om de pas van een paar maanden geleden gemist

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:52

sorry shadow

Maaike14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 20:36

ze zit te drammen dat ik niet met mijn paarden overweg kan maar moet je haar af en toen zien zeg Wil haar paard niet luisteren gaat ze keihard aan het halster staan te rukken en schreeuwen als ik in de stal bezig ben kan je haar daar nog horen. En maar zeggen dat ik niets van paarden weet

Penny gedrag

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 20:56

haha ik vind het onderschrift van Kris echt geweldig lachen zeg hoe bokt toch grappig kan zijn

Maar ontopic: ik denk dat de TS echt geen grapje maakt en geen flauwe reacties verdient. Normaal gezien wordt een paard niet geflipt van een beetje brood, zoals al eerder gezegd. Bokken en steigeren zijn geen reacties die normaal bij een allergie horen.

Wat wel kan gebeurd zijn als hij dat anders absoluut nooit doet, is dat jij het zat af te wachten, dacht van 'hij heeft brood gekregen, dus gaan stout zijn', er gespannen op zat en je pony dat voelde.

Toch denk ik dat het waarschijnlijk gewoon een gekke bui is en niet te schuld van het brood Dus zoals Maaike zei, leren onder controle te houden!

dravergekkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 21:08

indd anders zal zo'n beetje iedereen fippende pony's hebbe
dus of mischien moet die wat meer beweging hebben of hij was gewoon overmatig vrolijk

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 22:31

Urielle schreef:
Jij hebt de changementen om de pas van een paar maanden geleden gemist

Om eerlijk te zijn kan ik me ook nog zoiets herinneren onder dezelfde naam als TS.

Afijn, ik vermoed ook niet dat het het brood is geweest. Weet je zeker dat het niet het weer of iets dergelijks geweest kan zijn? Wat langer op stal of een dagje niet gereden, dagje niet op de wei of noem maar op?!

Als je paard dit soort acties vaker heeft, dan zou ik denken dat je rijtechnisch niet genoeg controle hebt over je pony. Rijtechnische problemen zijn rijtechnisch op te lossen en dat lukt nu eenmaal het beste met goede begeleiding bv..

Edit, paar typfouten weggewerkt
Laatst bijgewerkt door Bienotje op 06-03-06 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 19:13

Staat je pony op stal de hele dag? zo te horen moet hij gewoon zijn Ei kwijt, zorg dat hij een paar uur per dag lekker buiten kan spelen, bokken en rennen, en zodra je gaat rijden ga je eerst even longeren en neem goed les en dan komt het allemaal goed.

shettilover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 19:16

hey die staat de heelen dag buiten ik wil hem wel 2 sneetjes brood geven en dan ga jij er maar op dan kan je zien dat die daar niet tegen kan

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 19:50

De oplossing is dus eenvoudig, géén brood meer geven.

Ravenna

Re: hey tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 20:46

zow zow jullie zijn ook lekker melig
nou ik zal maar ff wat geloofwaardigs zeggen dan maar he
mijn merrie (ENGELS VOLBLOED) de heetste paarden die er bestaan die krijgt van mij altijd roggebrood na dat ze ook nog wat lekkers heeft gehad (maar dat doet er niet toe)!
maar zij is wel een beetje fris (maar dat is ze ook als ik het niet geef) en ik kan je zeggen als ik haar brood geef of roggebrood dan word ze echt niet gek ofzow dus kan me echt niet voorstellen dat het beestje (haflinger was het toch!) zow gek doet.
is het niet gewoon omdat je wat naar voren zit dat hij meteen denkt van ik mag bokken (heeft die van mij ook uitgeprobeerd) maarja dan praat ik wel over een VOLBLOED

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 13:26

@Shettilover, ik kom graag eens bij je langs, dan ga ik je pony wel rijden als jij hem twee sneetjes brood hebt gegeven!

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 14:07

@Shettilover.. Heel simpel, als jij merkt dat ie daarop reageert dan gewoon geen brood (laten) voeren.. Daar heeft Qimm helemaal gelijk in

Maar toch denk ik niet dat het aan dat brood zal liggen.. Is het je al vaker opgevallen (meer dan ruim 5x) want anders lijkt het meer op toeval. Misschien ga jij wel juist als je paard brood heeft gehad bij voorbaat al krampachtig/ gespannen zitten omdat je oververhitte reacties verwacht..

_Jennifer_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 15:57

Bienotje schreef:
@Shettilover.. Heel simpel, als jij merkt dat ie daarop reageert dan gewoon geen brood (laten) voeren.. Daar heeft Qimm helemaal gelijk in

Maar toch denk ik niet dat het aan dat brood zal liggen.. Is het je al vaker opgevallen (meer dan ruim 5x) want anders lijkt het meer op toeval. Misschien ga jij wel juist als je paard brood heeft gehad bij voorbaat al krampachtig/ gespannen zitten omdat je oververhitte reacties verwacht..

Ja idd Je paard weet goed wat je voelt, en je hebt er slimme tussenzitten. Ze weten natuurlijk niet dat jij denkt dat het door het brood komt. Maar jíj wist dat wel! Dus je zat waarschijnlijk wat (misschien ongemerkt) gespannen op je paard. Als jij bang/gespannen op je paard zit, doet je paard heel waarschijnlijk de rest

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 16:36

Citaat:
hey die staat de heelen dag buiten ik wil hem wel 2 sneetjes brood geven en dan ga jij er maar op dan kan je zien dat die daar niet tegen kan

goed, ik wil wel langskomen hoor, met 2 sneetjes brood

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 16:44

vincentlover schreef:
Citaat:

goed, ik wil wel langskomen hoor, met 2 sneetjes brood

Ik was eerst, want dan kan ik meteen al haar andere paarden zien, ben vooral benieuwd naar de 5 jarige hengst waar ze nu in het M mee rijdt.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:25

Gaan we met z'n allen .. omstebeurt. Wil ook wel komen hoor Heeft ze een hengst? in haar profiel staat dat ze alleen een haf een een shet heeft

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 18:00

klopt, volgens mij was dat liefpony die ze bedoelen. Had ook een hilarisch topic.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:02

Kreeg zojuist even een ingeving

Is je paard gevoelig voor alleen bruin brood, of ook voor wit?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:05

WowAmigo schreef:
klopt, volgens mij was dat liefpony die ze bedoelen. Had ook een hilarisch topic.

Ik was idd in de war met dat andere penny topic. Maar dan kan ik kijken naar de haflinger waar ze een parcours van 1.20 mee springt en die de wissels om de pas kan!