Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
shadowflower schreef:losrijden doe je door voltes,tempowisselingen,stelling en overgangen te rijden . Wat ik bedoel .. Ik zei dat je je teugels stil moest houden . Jij zegt zelf in het begin dat je speelt op je teugels maar dan houd je ze niet stil .. dan is er contant verschil van druk op de teugels en bij stilhouden is de druk bijna altijd hetzelfde .... + wat versta jij onder spelen op de teugels ?
Imitador schreef:Ik denk dat je een beetje bij het begin moet gaan beginnen. Dus alles overnieuw doen, want zo worden de problemen groter. Lekker op d'r eigen benen laten lopen en je hand laten OPZOEKEN. Dus niet afdwingen. En ik snap wel dat jij dat al geprobeert hebt en ze het misschien niet doet, maar op deze manier werkt het blijkbaar ook niet.
Heeft ze geen pijn? De pony van mijn vriendin wilde ook nooit nageven, wat ze ook probeerden. Het lag uiteindelijk aan het gebit, zoals wel vaker op Bokt wordt aagehaald. Je kunt de rug ook na laten kijken, je zadel en je bit....
Luusjee schreef:mijn pony doe euh (a) loopt nog niet echt rond, maar hij kan het dondersgoed ! Hij probeert me gewoon uit, en nu ben ik het echt zo spugzat !
shadowflower schreef:Dan ben je te ruw in je hand anders zou ze beneden blijven ... Aansporen ... even tempo laten maken dus even ruimte geven en daarna meteen opvangen zodat je als het ware de kracht in je handen krijgt .

dan loopt ze altijd een stuk relaxter dan in zo'n koude binnenbak